Smart #3: Ξεχώρισε στις δοκιμές πρόσκρουσης

To δεύτερο αμιγώς ηλεκτροκίνητο SUV της Smart, το νέο #3, εκτός από την coupe γραμμή ξεχωρίζει και για την υψηλή ασφάλεια που προσφέρει.


Σε αυτό το συμπέρασμα κατέληξε ο ανεξάρτητος ευρωπαϊκός οργανισμός EuroNCAP, ο οποίος βαθμολόγησε με πέντε αστέρια το νέο #3, καθώς διέπρεψε στις δοκιμές πρόσκρουσης. Ο θάλαμος επιβατών του #3 παρέμεινε σταθερός στη μετωπική πρόσκρουση, ενώ καλή προστασία είχαν τα γόνατα και οι μηροί των εμπρός επιβατών.

Η ανάλυση της επιβράδυνσης και της παραμορφώσιμης επιφάνειας στο κινούμενο εμπόδιο, με το οποίο συγκρούστηκε το #3 αποδεικνύουν ότι σε πραγματικές συνθήκες η δομή του δε θα έθετε σε μεγάλο κίνδυνο το άλλο όχημα. Στη μετωπική πρόσκρουση σε εμπόδιο πλήρους επιφάνειας η προστασία στα κρίσιμα σημεία του σώματος ήταν καλή για τον οδηγό και καλή ή επαρκής για τον πίσω επιβάτη.

Χωρίς αστερίσκους ολοκλήρωσε το #3 την πλευρική πρόσκρουση σε εμπόδιο και την πιο σκληρή πλευρική πρόσκρουση σε στύλο. Ο βαθμός συγκράτησης εκτόξευσης του εμπρός επιβάτη προς την απέναντι εσωτερική πλευρά του οχήματος, στην πλευρική πρόσκρουση, χαρακτηρίστηκε οριακός. Ωστόσο κακή ήταν η προστασία για τα κεφάλια του οδηγού και του συνοδηγού στην πλευρική πρόσκρουση.

Τα εμπρός και πίσω καθίσματα, μαζί με τα προσκέφαλά τους, μπορούν να προστατέψουν καλά την περιοχή του αυχένα σε μια ενδεχόμενη οπίσθια πρόσκρουση. Σε περίπτωση εισροής υδάτων οι πόρτες, αν είναι κλειδωμένες, μπορούν να ανοίξουν μέσα σε δυο λεπτά από την απώλεια ρεύματος, όμως τα ηλεκτρικά παράθυρα δε θα παραμείνουν λειτουργικά για αρκετό χρόνο για να διευκολύνουν τους επιβάτες να διαφύγουν.


Καλή ή επαρκής κρίθηκε η προστασία για τα παιδιά μέσα στο #3, τόσο στη μετωπική, όσο και στην πλευρική πρόσκρουση. Ο αερόσακος του συνοδηγού μπορεί να απενεργοποιηθεί για να επιτρέπει την τοποθέτηση παιδικού καθίσματος μπροστά, ενώ υπάρχει εμφανής ένδειξη που ενημερώνει τον οδηγό για τη λειτουργία του εν λόγω συστήματος. Σημειώνεται ότι το #3 δε διαθέτει σύστημα ανίχνευσης παρουσίας παιδιών που ενημερώνει τον οδηγό πριν αποβιβαστεί από το όχημα.

Το κεφάλι του πεζού ή του ποδηλάτη είχε καλή ή επαρκή προστασία στο καπό του #3, ενώ ο προφυλακτήρας προστάτεψε καλά τη λεκάνη, τους μηρούς και τα γόνατα. Το σύστημα αυτόματης πέδησης έκτακτης ανάγκης (AEB) αναγνωρίζει εκτός από οχήματα και ευάλωτους χρήστες του δρόμου. Η απόδοση του συγκεκριμένου συστήματος ήταν επαρκής για τους πεζούς, και καλή για ποδηλάτες-μοτοσικλετιστές.

Το #3 εφοδιάζεται επίσης με σύστημα υπενθύμισης για τις ζώνες ασφαλείας των εμπρός και πίσω καθισμάτων, ανίχνευση κόπωσης του οδηγού, υποβοήθηση παραμονής του οχήματος εντός της λωρίδας κυκλοφορίας με επέμβαση στο σύστημα διεύθυνσης, εντοπισμό των ορίων ταχύτητας με δυνατότητα αυτόματης ρύθμισης του περιοριστή, eCall που ειδοποιεί τις υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης σε περίπτωση ατυχήματος και αυτόματης ενεργοποίησης των φρένων μετά από μια σύγκρουση για να αποφευχθούν και άλλες.

Ακολουθεί το βίντεο με τις δοκιμές πρόσκρουσης της Smart #3 και η αναλυτική του βαθμολογία.

Προστασία ενηλίκων, οδηγού-συνοδηγού: 90%

Προστασία παιδιών: 86%

Προστασία πεζών: 84%

Βοηθητικά συστήματα ασφαλείας: 85%

Γράψτε ένα σχόλιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *