Opel: Το πρώτο Ευρωπαϊκό concept 


Η Opel στην έκθεση αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης το 1965 παρουσίασε ένα αυτοκίνητο το οποίο τράβηξε το ενδιαφέρον των επισκεπτών.


Δεν ήταν μοντέλο παραγωγής, αλλά μια ιδέα για ένα μοντέλο που τότε όλοι προσπαθούσαν να καταλάβουν τι ήταν αυτό.

Ήταν πολύ μπροστά για την εποχή του, και ο σχεδιασμός έφερε την υπογραφή του Έρχαρντ Σνελ.

Αυτό το αυτοκίνητο ήταν το πρώτο concept που παρουσίασε ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία, και μετά ήρθε ο έρωτας (όπως είναι και ο τίτλος της αμερικάνικης κωμωδίας που παίχτηκε στους κινηματογράφους το 1967) με τις υπόλοιπες ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες να ακολουθήσουν το παράδειγμα της Opel.

Μια ιδέα δηλαδή στο πως η Οpel σκεπτόταν τη δημιουργία ενός νέου σπορ μοντέλου.


Και μάλιστα το Opel που έφερε την ονομασία GT ήταν το πρώτο σπορ μοντέλο της εταιρίας.

Πρωτοπόρος σε αυτήν την καινοτομία η Opel, καθιερώνοντας κάτι, το οποίο σήμερα δεν νοείται να μην προηγείται κάποιο concept πριν τη «γέννηση» ενός νέου μοντέλου.

Εξάλλου στις μεγάλες εκθέσεις του πλανήτη, οι αίθουσες κατακλύζονται από concept έχοντας τον πρώτο ρόλο, καθώς ξεναγούν τους επισκέπτες στο αύριο, σε ο,τι έχει να κάνει με το design, αλλά και με τις τεχνολογίες.

Το εσωτερικό ακολουθούσε τα σπορ αυτοκίνητα της εποχής με δύο στρογγυλά όργανα  καθώς και τρία μικρότερα πάνω από το ραδιόφωνο.

Το τιμόνι ήταν 3άκτινο και τα καθίσματα bucket.

Aπό πλευράς κινητήρων η μια έκδοση που ήταν περισσότερο για την Ευρώπη έφερε 4κύλινδρο σύνολο 1.1 λίτρων με 67 ίππους ενώ η μεγαλύτερη ήταν 1.9 λίτρων με 102 ίππους.

Φυσικά ήταν ατμοσφαιρικοί κινητήρες καθώς turbo τότε δε χρησιμοποιούσαν οι εταιρίες, ενώ τα μηχανικά 4τάχυτα, ή αυτόματα 3 σχέσεων με την κίνηση στον πίσω άξονα.

Το αυτοκίνητο έκανε και κάτι σποραδικές αγωνιστικές εμφανίσεις, αλλά δεν ήταν το μοντέλο που προώθησε η Opel «δυνατά» στους αγώνες.

Έμεινε στην παραγωγή έως το 1973 με τις πωλήσεις που έχουν καταγραφεί να είναι γύρω στις 103.000 μονάδες.

Μάλιστα το 1971 παρουσιάστηκε σε πειραματική έκδοση ως ηλεκτρικό γεμάτο από κομπιούτερ και μπαταρίες.

To Opel GT καθώς και όλα τα concept πάνω στο μοντέλο βρίσκονται στο μουσείο της εταιρίας στο Ρούσελχάιμ, κοντά στη Φρανκφούρτη.

Γράψτε ένα σχόλιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *