Opel Kadett C: Καινοτομίες με γνώμονα την ασφάλεια 


Με αφορμή λοιπόν τα 50α γενέθλια του Kadett C, η Opel γυρίζει πίσω το χρόνο και μας θυμίζει γιατί αυτό το αυτοκίνητο σημείωσε τόσο μεγάλη επιτυχία. Ήταν καλοκαίρι του 1973 όταν έκανε πρεμιέρα η τρίτη γενιά του δημοφιλούς Kadett. Η ποικιλία αμαξωμάτων του κάλυπτε κάθε ανάγκη, καθώς προσφέρονταν ως τετράθυρο ή δίπορτο sedan, ως station wagon με δυο ή τέσσερις πόρτες, αλλά και ως coupe.


Άλλωστε το Kadett C είχε σχεδιαστεί με γνώμονα να αποτελέσει ένα παγκόσμιο αυτοκίνητο. Εκτός από τη Γερμανία κατασκευάζονταν και στη Βρετανία από την Vauxhall, η οποία του είχε δώσει το όνομα Chevette. Η παραγωγή του επεκτείνονταν επίσης σε Ασία, Αυστραλία, Βόρεια και Νότια Αμερική.

Εξίσου πλούσια ήταν η γκάμα κινητήρων του Kadett C, το οποίο αρχικά τροφοδοτούνταν από έναν 1.2 λίτρων, απόδοσης 52 ή 60 ίππων. Τ0 1975 προστέθηκε και ένας «χιλιάρης» βενζινοκινητήρας 40 ίππων, ενώ ισχυρότερο ήταν το Kadett GT/E των 105 ίππων, το οποίο συνέχισε την παράδοση του Rallye Kadett. Ο κινητήρας των 1.9 λίτρων, με ψεκασμό καυσίμου Bosch L-Jetronic, σε συνδυασμό με τα χαμηλό βάρος (900 κιλά) του Kadett GT/E επέτρεπε τελική ταχύτητα 190 χλμ./ώρα.

Μια καινοτομία που έφερε ήταν ότι για πρώτη φορά σε Kadett τοποθετούνταν ζώνες ασφαλείας τριών σημείων που ενσωματώνονταν στη μεσαία κολόνα του οχήματος. Κούμπωναν εύκολα με μια κίνηση του ενός χεριού, κάτι που τις έκαναν πιο εύκολα αποδεκτές, καθώς εκείνη την εποχή υπήρχαν πολλοί αρνητές των ζωνών ασφαλείας. Παράλληλα όταν οι επιβάτες φορούσαν τις ζώνες ασφαλείας του Kadett C εξακολουθούσαν να έχουν εύκολη πρόσβαση σε όλα τα κουμπιά και τους διακόπτες.

Το επίπεδο ασφαλείας στο Kadett C αύξανε επίσης, σε περίπτωση ατυχήματος, το σύστημα διεύθυνσης που απορροφούσε τις δυνάμεις, οι ζώνες παραμόρφωσης του οχήματος εμπρός- πίσω και η σταθερή καμπίνα επιβατών, μειώνοντας τον κίνδυνο τραυματισμού. Σύμφωνα με την Opel σε μετωπική σύγκρουση με 65 χλμ./ώρα σε άκαμπτο εμπόδιο, το Kadett C είχε σχεδιαστεί να αντέχει.


Ακόμα μια καινοτομία του Kadett C, σε τεχνικό επίπεδο, ήταν η μπροστινή ανάρτηση με διπλά ψαλίδια, ενώ η στάνταρ αντιστρεπτική μπάρα, πλατύτερη κατά  20 χλστ., συνέβαλε στον καλύτερο χειρισμό του οχήματος.

Γράψτε ένα σχόλιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *