Οι άνθρωποι της Volvo πρωτοπορούν διαχρονικά στον τομέα της ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας που παρέχουν τα αυτοκίνητά της σε επιβάτες και λοιπούς χρήστες του δρόμου.
Η μεταστροφή της σε έναν κατασκευαστή αποκλειστικά αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων ως το 2030 είναι σε πλήρη εξέλιξη, όμως η επιμονή στα υψηλά στάνταρ παρεχόμενης ασφάλειας παραμένει αταλάντευτη.
Υπό αυτό το πρίσμα, οι άνθρωποι της σουηδικής εταιρείας, θέλησαν να διαπιστώσουν στην πράξη τη δομική αντοχή των νέων ηλεκτροκίνητων οχημάτων τους και την ασφάλεια που παρέχουν σε περίπτωση σύγκρουσης. Και το έκαναν με τρόπο που να αφορά τόσο το EX30 όσο και το EX90, δηλαδή τα δύο «άκρα» της αντίστοιχης γκάμας της.
Έτσι, οργάνωσαν τη σχετική διαδικασία στο Κέντρο Δοκιμών Πρόσκρουσης που έχει η Volvo στην πόλη Torslanda, εκεί όπου υπάρχει και το ιστορικό εργοστάσιό της.
Το σενάριο προέβλεπε περίπτωση σύγκρουσης σε περιβάλλον πόλης. Συγκεκριμένα, το EX30 (o «Βενιαμίν» των ηλεκτρικών της) θα κινούταν με ταχύτητα 19 χλμ./ώρα και το EX90 (η «ναυαρχίδα» της) θα προσέκρουε στην αριστερή πλευρά αυτού με τα ταχύτητα 50 χλμ./ώρα.
Στο EX30 είχαν τοποθετηθεί δύο ανδρείκελα που αντιστοιχούν σε ενήλικες, ένα στη θέση του οδηγού και πίσω από αυτή, δηλαδή στην αριστερή πλευρά του οχήματος η οποία θα δεχόταν τη σύγκρουση.
Στο EX90, υπήρχαν τρία ανδρείκελα, δύο που αντιστοιχούν σε ενήλικες εμπρός και ένα πίσω το οποίο αντιστοιχούσε σε μικρό παιδί που μεταφερόταν στο παιδικό κάθισμα.
Η ανάλυση των αποτελεσμάτων μετά το crash test έδειξε ότι το πλαίσιο του EX30 δεν είχε επηρεαστεί ουσιαστικά. Επίσης, οι πλευρικοί αερόσακοι και οι αερόσακοι-κουρτίνες του είχαν εκταθεί και είχαν προστατεύσει τα crash dummies που επέβαιναν σε αυτό.
Είναι χαρακτηριστικό ότι οι δυνάμεις που καταγράφηκαν από τους αισθητήρες τους ήταν τέτοιες που σε περίπτωση στην οποία υπήρχαν άνθρωποι, δεν θα τραυματίζονταν.
Σε ό,τι αφορά στο EX90 (το οποίο προσέκρουσε μετωπικά στο EX30), οι ζώνες προγραμματισμένης παραμόρφωσης του πλαισίου του απορρόφησαν την ενέργεια και κατηύθυναν τις δυνάμεις μακριά από τον χώρο των επιβατών, ενώ οι προεντατήρες των ζωνών ασφαλείας και οι αερόσακοι λειτούργησαν όπως έπρεπε, για να προστατεύσουν τους εμπρός επιβάτες και το παιδί.
Το συμπέρασμα είναι ότι παρά το αυξημένο βάρος τους και τα δύο καινούργια αμιγώς ηλεκτροκίνητα μοντέλα της Volvo πληρούν τα υψηλά στάνταρ ασφάλειας που θέτουν τόσο τα στελέχη της, όσο και αυτά των ανεξάρτητων οργανισμών που πραγματοποιούν δοκιμές πρόσκρουσης για να αξιολογούν τα νέα αυτοκίνητα των εταιρειών.