Ένα μοντέλο ορόσημο, τα οποία μπορείς να συναντήσεις στο Mουσείο της γερμανικής εταιρείας είναι η μαύρη Mercedes-Benz 180 (W 120) του 1955.
Διακρίνονταν για την κομψότητα, την άνεση, την ποιότητα και την ανθεκτικότητα που προσέφερε. Η συγκεκριμένη Mercedes-Benz 180 εξοπλίζονταν με τον προαιρετικό αριστερό καθρέφτη (δεν ήταν υποχρεωτικός μέχρι τα μέσα του 1956), ο οποίος κόστιζε τότε 15 γερμανικά μάρκα, αλλά και με τους εξτρά μπροστινούς προβολείς ομίχλης, αξίας 120 γερμανικών μάρκων.
Η σιλουέτα των «τριών όγκων», αποτελούνταν από το μακρύ εμπρός τμήμα, το θάλαμο των επιβατών και το παραδοσιακό πίσω sedan τμήμα. Με την κατάργηση των πλευρικών σκαλοπατιών, την εφαρμογή ανεξαρτήτων από το αμάξωμα φωτιστικών σωμάτων και ενσωματωμένων φτερών οι σχεδιαστές κατάφεραν να μειώσουν την αεροδυναμική αντίσταση και συνεπώς την κατανάλωση καυσίμου.
Παράλληλα ήταν το όχημα με το οποίο η Mercedes σταμάτησε την κατασκευή που περιλαμβάνει πλαίσιο και ανεξάρτητο αμάξωμα. Το τελευταίο ήταν τώρα σταθερά συγκολλημένο στο δάπεδο, σχηματίζοντας μια ενιαία μονάδα. Σε σύγκριση με την παλαιότερα μέθοδο κατασκευής, η στρεπτική ακαμψία αυξήθηκε και το βάρος μειώθηκε. Οι μπροστινοί τροχοί με διπλά ψαλίδια, δεν συνδέονταν πλέον απευθείας με το πλαίσιο, αλλά με το λεγόμενο «υποπλαίσιο ανάρτησης».
Το 1959 τοποθετήθηκαν διπλές λαβές για το κλείσιμο των θυρών, καθώς τότε σε περίπτωση ατυχήματος άνοιγαν και οι επιβάτες πετάγονταν έξω από το όχημα, με αποτέλεσμα να τραυματίζονται σοβαρά. Βλέπετε εκείνη την εποχή οι ζώνες ασφαλείας δεν ήταν ακόμα ευρέως διαδεδομένες.
Κάτω από το εμπρός καπό της αγέραστης Mercedes-Benz 180 βρίσκεται ένας τετρακύλινδρος κινητήρας, 1.767 κ.εκ., απόδοσης μόλις 52 ίππων (4.000 σ.α.λ.), ενώ η μέγιστη ταχύτητα περιορίζονταν στα 126 χλμ./ώρα. Το 1954 ακολούθησε η πετρελαιοκίνητη 180 D και το 1956 η ισχυρότερη 190 (W 121) των 75 ίππων.