Την ειδική, πολύ περιορισμένης παραγωγής έκδοση, Type 66 V8, αποκλειστικά και μόνο για χρήση πίστας, αποκάλυψε η Lotus στην Καλιφόρνια.
Η Type 66 θυμίζει αγωνιστικό μονοθέσιο της δεκαετίας του 1970, κάτι που ισχύει αφού έχει δεχθεί επιρροές από τα αγωνιστικά Can Am των 70’s. Γεγονός είναι άλλωστε πως το σχεδιασμός του αγωνιστικού Type 66 ξεκίνησε υπό τις οδηγίες του ίδιου του Κόλιν Τσάπμαν, ιδρυτή της Lotus.
Μπορεί εξωτερικά το Type 66 να δείχνει ρετρό, ωστόσο το αμάξωμα από ανθρακονήματα, κρύβει αρκετή τεχνολογία. Δεν θα μπορούσε άλλωστε να μην είναι έτσι, αφού κάθε ένα από τις 10 μονάδες που θα κατασκευαστούν, κοστίζει 1,5 εκατ. δολάρια.
Πέρα από το αμάξωμα, αυτό που επίσης μπορεί να θεωρηθεί «ρετρό» είναι η τοποθέτηση ενός ατμοσφαιρικού V8 κινητήρα, σε αντίθεση με τα υπερτροφοδούμενα ή υβριδικά σύνολα που κυκλοφορούν. Ο V8 που αποδίδει 830 ίππους στις 8.800 σ.α.λ και 746 Nm στις 7.400 σ.α.λ, είναι φυσικά τοποθετημένος στο κέντρο και μεταδίδει την κίνηση προφανώς στους πίσω τροχούς, μέσω ενός σειριακού, αγωνιστικού κιβωτίου.
Για να εναρμονιστεί με τη σύγχρονη εποχή, το Type 66, διαθέτει και αγωνιστικής ρύθμισης σύστημα ABS, αλλά και υποβοηθούμενο τιμόνι, ώστε να διευκολύνει τους οδηγούς κατά την οδήγηση στην πίστα, καθώς σε κάθε περίπτωση δύσκολα φτάνεις τις ικανότητες ενός οδηγού F1 της δεκαετίας του 1970.