Η Mazda αποφάσισε να… κόψει το 2λιτρο μοτέρ από το MX-5 στην Ευρώπη. Ο 2λιτρος βενζινοκινητήρας Skyactiv-G των 184 ίππων θα αποτελέσει παρελθόν. Λόγω των αυστηρών κανονισμών εκπομπών ρύπων στη «γηραιά ήπειρο», η ιαπωνική φίρμα αναγκάστηκε να τερματίσει τις παραγγελίες του δημοφιλούς roadster με το εν λόγω μοτέρ. Μοναδική εξαίρεση αποτελεί η αγορά του Ηνωμένου Βασιλείου, εξαιτίας της αποχώρησής του από την ΕΕ, τον Ιανουάριο του 2020.
Μιλώντας σε μέσα του εξωτερικού, εκπρόσωπος της μάρκας επιβεβαίωσε την είδηση, υπογραμμίζοντας πως επί του παρόντος υπάρχουν ακόμα λίγα αυτοκίνητα ως απόθεμα. Μόλις αυτά πωληθούν, τότε το 2λιτρο μοτέρ θα αποχωρήσει οριστικά. Ως εκ τούτου, η μοναδική επιλογή κινητήρα για το roadster της Mazda θα είναι ο ενισχυμένος 1,5 Skyactiv-G, ο οποίος κατά την ανανέωση του μοντέλου αύξησε ελαφρώς την ισχύ του από τα 132 στα 136 άλογα, υπό την προϋπόθεση ότι λειτουργεί με καύσιμο υψηλών οκτανίων.
Αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει καμία πληροφορία για εάν η Mazda σκοπεύει να εξοπλίσει το ΜΧ-5 με μεγαλύτερο μοτέρ. Την ίδια στιγμή, μακριά φαίνεται πως είναι η έλευση της νέας γενιάς του μοντέλου, (όπου πιθανότατα θα άλλαζε και την γκάμα κινητήρων) αφού το ανανεωμένο ΜΧ-5 παρουσιάστηκε στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Τόκιο (Tokyo Motor Show) στο τέλος του 2023. Αυτό που γνωρίζουμε είναι πως η φίρμα ετοιμάζει την ειδική έκδοση 35th Anniversary Edition, η οποία θα ντεμπουτάρει αργότερα φέτος, αλλά αν προσφέρεται μόνο με τον κινητήρα 2,0 λίτρων, τότε δε θα τη δούμε στα μέρη μας!