Διχρωμία στο Puma, αλλά και κάτι ακόμα καθώς η Ford παίρνει τα μέγιστα από τον καταξιωμένο πολυβραβευμένο κινητήρα EcoBoost, καθώς με την προσθήκη ήπιου υβριδικού συστήματος, γίνεται ακόμα πιο ισχυρός.
Το συγκεκριμένο μηχανικό σύνολο αποδίδει συνολικά 155 ίππους και 190 Nm ροπής, χαρίζοντας στο Ford Puma πολύ καλές επιδόσεις για την κατηγορία του, αφού τα πρώτα 100 χλμ./ώρα έρχονται σε 9 δευτ., με την τελική ταχύτητα να φτάνει τα 205 χλμ./ώρα.
Πριν μερικά χρόνια, οι 155 ίπποι στο λίτρο φάνταζε υπερβολική τιμή, αλλά η τεχνολογία εξελίσσεται ταχύτατα και πλέον αυτές οι τιμές είναι εύκολη υπόθεση.
To Puma mHEV δεν ξεχωρίζει μόνο για τον κινητήρα του, αλλά και το στιβαρό πλαίσιο. Η ρύθμιση των αναρτήσεων είναι αρκετά σφιχτή, με περιορισμένες κλίσεις στις στροφές, χωρίς ωστόσο να αντιδρά «ξερά» σε καμία περίπτωση. Γεγονός είναι πως ελάχιστες κακοτεχνίες του οδοστρώματος περνούν στο εσωτερικό, αποτέλεσμα της εξαιρετικής δουλειάς που έχει γίνει στον τομέα των αναρτήσεων.
Στα θετικά στοιχεία που αφορούν στην οδική συμπεριφορά, περιλαμβάνεται και το τιμόνι, πιστό στην παράδοση που έχει δημιουργήσει η Ford, το οποίο είναι γρήγορο και ακριβές, γνωρίζοντας ανά πάσα στιγμή που βρίσκονται οι τροχοί των 18 ιντσών.
Επιπροσθέτως, το σύστημα πέδησης ικανοποιεί σε κάθε περίπτωση και σε αίσθηση και σε αποτελεσματικότητα, ενώ ειδικά στα κατηφορικά τμήματα, νιώθεις και την επιβράδυνση που προκαλεί το υβριδικό σύστημα, για την επανάκτηση της ενέργειας.
Ένσταση για το χειροκίνητο κιβώτιο των έξι σχέσεων δεν υπάρχει, που είναι γρήγορο, ακριβές και με σωστή κλιμάκωση των σχέσεων και μπορείς να εκμεταλλευτείς πλήρως τις δυνατότητες του κινητήρα. Ο τελευταίος, ως τρικύλινδρος παράγει τον χαρακτηριστικό ήχο, που γίνεται πιο έντονος στις υψηλές στροφές κι ίσως θα μπορούσε να υπάρχει καλύτερη ηχομόνωση.
Το Ford Puma είναι από τα σύγχρονα αυτοκίνητα που χαίρεσαι να οδηγείς, ειδικά σε επαρχιακούς δρόμους με στροφές. Μην ξεχνάμε πως πρόκειται για ένα οικογενειακό Crossover και όχι κάποιο GTI.
Περνώντας στο εσωτερικό, οι χώροι είναι αρκετά καλοί για τα δεδομένα της κατηγορίας και των εξωτερικών διαστάσεων, με εκείνο των αποσκευών να ξεχωρίζει με τα 456 λίτρα του, χάρη και στον «κρυφό» χώρο που βρίσκεται κάτω από το κάλυμμα των αποσκευών. Κατά την πάγια πρακτική των εταιρειών, δεν διατίθεται ρεζέρβα, αλλά κιτ επισκευής, συμβάλλοντας και αυτό στην αύξηση του διαθέσιμου χώρου.
Η έκδοση της Vivid Ruby των φωτογραφιών δεν ξεχωρίζει μόνο από την έντονη χρωματική απόχρωση Beautiful Berry του αμαξώματος αλλά και για τον εξοπλισμό της συνολικά. Ιδιαίτερα θετική εντύπωση αποκομίσαμε από τα ημιδερμάτινα σπορ bucket καθίσματα, που στηρίζουν σωστά το σώμα, παραμένοντας ταυτόχρονα και άνετα. Στην σπορ εικόνα του εσωτερικού, συμβάλλουν οι απομιμήσεις από ανθρακονήματα, που δένουν αρμονικά με το υπόλοιπο ταμπλό, αποτελούμενο από μαλακά, ποιοτικά υλικά.
Στον εξοπλισμό περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων LED φώτα με υποβοήθηση μεγάλης σκάλας, θερμαινόμενα καθίσματα και τιμόνι, το πολύ πρακτικό σύστημα του ηλεκτρικού ανοίγματος της πίσω πόρτας, πλήρες σύστημα πολυμέσων και ηχοσύστημα της κορυφαίας B&O.
Στα στοιχεία του εξοπλισμού ασφαλείας, θα ξεχωρίσουμε την έμμεση προειδοποίηση στην κεντρική οθόνη, για την ύπαρξη παιδιού στο πίσω κάθισμα, μόλις σβήσουμε τον κινητήρα. Είναι ένα πρώτο στάδιο, μέχρι να γίνουν πλήρως ενεργά τα συστήματα με αισθητήρες βάρους στα πίσω καθίσματα και ηχητικές ειδοποιήσεις.
Η τιμή της περιορισμένης παραγωγής έκδοσης Vivid Ruby ξεκινάει από τα 33.214 ευρώ, που μπορεί να φαίνεται υψηλή, αλλά το κόστος αντισταθμίζεται από τον πλήρη εξοπλισμό άνεσης και πολυτέλειας.