Η Scania κοιτάει ήδη στο αύριο της αυτόνομης οδήγησης. Η εταιρεία από την Σουηδία έχει κάνει σημαία της τις λιτές και τεχνολογικές προηγμένες λύσεις στις εργασίες των φορτηγών σε λατομεία κακι στοχεύει όχι μόνο στους αποδοτικότερους κινητήρες εσωτερικής καύσης στον κλάδο, αλλά και στην εφαρμογή λύσεων που θα περιλαμβάνουν τόσο ηλεκτρικά, όσο και αυτόνομα οχήματα.
Αυτό το έδειξε η Scania και στην παρουσία της στην MINExpo International στο Las Vegas, με τους τομείς του κόστους, του λειτουργικού χρόνου και των προοπτικών ωφέλιμου βάρους στον κλάδο των εξορύξεων να ξεχωρίζουν.
Στο περίπτερο της εταιρείας στην έκθεση, μάλιστα δέσποζε ένα φορτηγό για λατομεία, R620 10×4, το οποίο είναι πλήρως εξοπλισμένο με σύστημα αισθητήρων για αυτόνομη λειτουργία, λανσάροντας όλα τα χαρακτηριστικά στα οποία δίνουν προτεραιότητα οι ιθύνοντες την Scania, όπως: η αποδοτικότητα ωφέλιμου φορτίου, οι ταχύτεροι χρόνοι στους κύκλους εργασιών, οι χαμηλές εκπομπές ρύπων, τα υψηλά πρότυπα ασφαλείας και, στο τέλος της ημέρας, το χαμηλότερο κόστος ανά μεταφερόμενο τόνο σε σύγκριση με άλλες εναλλακτικές λύσεις.
Όπως είπε ο Διευθυντής και Επικεφαλής της Scania Mining, Tobias Ekstedt: «Οι πελάτες μας καταλαβαίνουν πόσο πολύ ανταποκρίνεται η φιλοσοφία μας στις προκλήσεις τους και πώς εμείς στη Scania, με τις αποδοτικές λύσεις μας για το ωφέλιμο φορτίο στα φορτηγά, τους προσφέρουμε μια βιώσιμη προοπτική προς το μέλλον. Η παγκόσμια εξορυκτική βιομηχανία βρίσκεται αυτή τη στιγμή σε διαδικασία μετασχηματισμού – όπως και πολλοί άλλοι τομείς – και οι λύσεις μας σχετικά με την αυτονομία και την ηλεκτροκίνηση βρίσκονται στα πρόθυρα μιας επανάστασης στην ευέλικτη εξόρυξη. Μέχρι να απογειωθεί πραγματικά, προσφέρουμε επίσης τις πιο βιώσιμες και αποδοτικές λύσεις του κλάδου: το αυτόνομο φορτηγό που εκθέτουμε στη MINExpo είναι μια τέλεια απεικόνιση των δυνατοτήτων μας».
Την ίδια ώρα, στη Scania αριθμούν περίπου 12.000 φορτηγά για λατομεία που λειτουργούν τη δεδομένη στιγμή παγκοσμίως, ενώ ήδη η εταιρεία δέχεται παραγγελίες για φορτηγά με δυνατότητα αυτόνομης κίνησης (δίχως οδηγούς), τα οποία αναμένεται να παραδοθούν μέχρι τα τέλη του 2026.
«Η επιτυχία στον κλάδο της εξορυκτικής βιομηχανίας απαιτεί συγκεκριμένες ικανότητες για προμηθευτές όπως εμείς. Αλλά να είστε σίγουροι ότι με τη μακρόχρονη εμπειρία μας και την προθυμία μας να ποντάρουμε στους τομείς Έρευνας & Ανάπτυξης, προσφέρουμε ακριβώς αυτό που χρειάζεται ο κλάδος. Τα βασικά πρέπει να είναι στη θέση τους και επιπλέον είμαστε στην πρώτη γραμμή προσφέροντας βιωσιμότητα, καθώς και την πιο πρόσφατη τεχνολογία στον τομέα της αυτονομίας και της ηλεκτροκίνησης για αυξημένη αποδοτικότητα του ωφέλιμου φορτίου ανά κεφάλι», υποστηρίζει ο Ekstedt.