Το νέο Volkswagen Amarok αποτελεί μια τρανταχτή απόδειξη ότι τα pickup δεν απευθύνονται πλέον μόνο σε ένα πολύ συγκεκριμένο κοινό.
Η «βεντάλια» των ενδιαφερόμενων αγοραστών έχει ανοίξει σημαντικά, με τους επαγγελματίες βέβαια να παραμένουν οι πιο πιστοί του «είδους».
Στη δεύτερη πλέον γενιά του, το γερμανικό pickup ακολούθησε σαφώς πιο εκλεπτυσμένες γραμμές,
Παράλληλα το νέο Αmarok είναι μακρύτερο, φτάνοντας τα σεβαστά 5.350 χλστ. (+96 χλστ.), ενώ το πλάτος βρίσκεται στα 1.910 χλστ. και το ύψος κυμαίνεται, ανάλογα με το συνδυασμό τροχών/ελαστικών από 1.751-1.884 χλστ., ενώ το ίδιο ισχύει και για την απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος, που φτάνει μέχρι τα 237 χλστ.
To σκηνικό στα ενδότερα θα μπορούσε να συγκριθεί με αυτό του Touareg, από πλευράς ποιότητας, χώρων και τεχνολογίας.
Η αναπαυτική θέση οδήγησης είναι αρκετά ψηλή, ενώ ρυθμίζεται ηλεκτρικά. Οι αποθηκευτικοί χώροι για μικροαντικείμενα πλεονάζουν, ενώ σωστή μελέτη έχει γίνει στον τομέα της εργονομίας, αν και θα θέλαμε οι χειρολαβές για το άνοιγμα των θυρών να είναι λίγο πιο φαρδιές.
Οι συνεργάτες ή συνεπιβάτες (έως και τρεις στον αριθμό) στην πίσω σειρά καθισμάτων σίγουρα θα εκτιμήσουν τον επαρκέστατο χώρο για τα πόδια τους, αποτέλεσμα της αύξησης του μεταξονίου κατά 173 χλστ. (3.270 χλστ.), αλλά και την αρκετή απόσταση ανάμεσα στα κεφάλια τους και στην οροφή.
Η ένδειξη V6 στη μάσκα, η οποία υποδηλώνει τι κρύβεται κάτω από το εμπρός καπό. Ο λόγος για το θηριώδη TDI turbo πετρελαιοκινητήρα των 3.0 λίτρων, ο οποίος παράγει 240 ίππους (3.250 σ.α.λ.) και γενναία ροπή 600 Nm (1.750-2.250 σ.α.λ.). Αναδεικνύει στο έπακρο κάθε πτυχή του πολυτάλαντου Amarok, στη γκάμα του οποίου να ενημερώσουμε ότι υπάρχει και ο πιο «γήινος» δίλιτρος πετρελαιοκινητήρας, των 205 ίππων και 500 Nm ροπής.
Το ισχυρότερο Amarok πάντως «δηλώνει» πως μπορεί να επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα εντός 8,8 δευτ. και ότι φτάνει μέχρι τα 180 χλμ./ώρα, ενώ στο σημείο αυτό να πούμε ότι το βάρος του οχήματος ανέρχεται στα 2.423 κιλά. Τον αριθμό αυτό, όπως και τον όγκο του Amarok, πρέπει να τον έχεις στο νου όταν κοιτάζεις τη μέση κατανάλωση καυσίμου, η οποία με προσπάθεια συγκρατείται στα 9,7 λίτρα/100 χλμ., αλλά εύκολα φέρνει διψήφια νούμερα έως και 14 λίτρα/100 χλμ., όταν όμως πιέζεται υπερβολικά.
Συνεργάζεται άψογα με το κιβώτιο των 10 σχέσεων, το οποίο βρίσκει πάντα τη «χρυσή τομή» των αλλαγών στην αυτόματη λειτουργία, ενώ προσφέρει και χειροκίνητη χρήση, με τα κάπως μικρά κουμπιά, ενσωματωμένα στην πλευρική επιφάνεια του λεβιέ.
Από το «οπλοστάσιο» του νέου Amarok φυσικά δε θα μπορούσε να απουσιάζει το τελευταίας γενιάς σύστημα τετρακίνησης 4Motion. Από το στρογγυλό-περιστρεφόμενο χειριστήριο στη βάση της κεντρικής κονσόλας, ο οδηγός μπορεί να επιλέξει μεταξύ τεσσάρων τύπων κίνησης, ενώ με όλα τα προγράμματα συνδέεται η λειτουργία του μπλοκέ διαφορικού στον πίσω άξονα.
Από σταθερό, προβλέψιμο και ασφαλές στον αυτοκινητόδρομο το νέο Amarok μεταλλάσσεται σε αγρίμι στις off-road διαδρομές, όπου με τα κατάλληλα ελαστικά μπορεί να κάνει σχεδόν τα πάντα, ξεπερνώντας κάθε εμπόδιο της φύσης.
Η πιο εύστοχη και σύντομη περιγραφή για το νέο Amarok είναι ότι πρόκειται για ένα σύγχρονο, πολυτελές SUV με όλες τις ανέσεις, τα συστήματα τεχνολογίας και ασφαλείας, το οποίο «τυχαίνει» να έχει και καρότσα, ενώ μπορεί να ανταπεξέλθει σε κάθε off-road πρόκληση.
Η νέα τάση άλλωστε των pickup τα έχει μετατρέψει περισσότερο σε οχήματα ψυχαγωγίας/ελευθέρου χρόνου, παρά σε «εργαλεία» δουλειάς και έτσι πρέπει να τα προσεγγίζουμε από εδώ και πέρα. Στην εξοπλιστική έκδοση Style, η τιμή του Volkswagen Amarok με τον εξακύλινδρο κινητήρα 3.0 TDI των 240 ίππων, διαμορφώνεται στα 55.000 ευρώ.