H κατηγορία των SUV, ανεξαρτήτως μεγέθους, αναμφισβήτητα είναι η εμπορικότερη τα τελευταία χρόνια.
Υπήρξε ένας γίγαντας που δεν το γνωρίζουν πολλοί που έγραψε τη δική του σύντομη ιστορία, το Mega Cruiser.
Οι εξωτερικές του διαστάσεις ήταν θηριώδεις, καθώς το μήκος του ξεπερνούσε τα 5 μέτρα, το πλάτος του ήταν 2.2 μέτρα, το ύψος του έφτανε τα 2.1 μέτρα και το μεταξόνιο του ανέρχονταν στα 3.39 μέτρα, ενώ ζύγιζε 2.850 κιλά.
H Toyota αποκάλυψε το πραγματικά τεράστιο Mega Cruiser το 1995, ενώ το βιβλίο των παραγγελιών του άνοιξε λίγους μήνες αργότερα τον Ιανουάριο του 1996. Αποκλειστικά διαθέσιμο στην ιαπωνική αγορά, η τιμή του Mega Cruiser έφτανε τότε σχεδόν τα 82.000 ευρώ.
Οι απεριόριστες off-road δυνατότητες του όμως έκαναν τους οπαδούς του να βρουν τρόπους να το εισάγουν και σε άλλες χώρες. Μέχρι και σήμερα μπορεί να το βρει κανείς σε Ρωσία, Αυστραλία και Η.Π.Α.
Στα προσόντα του περιλαμβάνονταν το ωφέλιμο φορτίο των 750 κιλών, η ικανότητα του να μεταφέρει μέχρι και έξι άτομα, η μόνιμη τετρακίνηση, το αυτόματο κιβώτιο των 4 σχέσεων με έλεγχο κλειδώματος μετατροπέα ροπής και δευτερεύον κιβώτιο με κεντρικό, εμπρός και πίσω κλείδωμα διαφορικού, ενώ μπορούσαν να στρίβουν και οι τέσσερις τροχοί του για καλύτερη ευελιξία.
Τροφοδοτούν από έναν ανάλογου μεγέθους άμεσου ψεκασμού υπερτροφοδοτούμενο πετρελαιοκινητήρα 4.104 κ.εκ., απόδοσης 150 ίππων.
Για τους παραπάνω λόγους αξιοποιήθηκε από το πεζικό των Ιαπωνικών Δυνάμεων Αυτοάμυνας. Η καριέρα του Mega Cruiser όμως δεν περιορίστηκε στις Ένοπλες Δυνάμεις της πατρίδας του, καθώς χρησιμοποιήθηκε ως όχημα διάσωσης και ως ασθενοφόρο.
Η παραγωγή του διακόπηκε τον Αύγουστο του 2001, ενώ η τελευταία πολιτική του έκδοση πωλήθηκε το 2002.