Ξεκινούν σύντομα οι εργασίες για την κατασκευή πέντε παιδικών χαρών για παιδιά με ειδικές ανάγκες στους δήμους της περιφερειακής ενότητας Πειραιά (Πειραιά, Κερατσινίου – Δραπετσώνας, Κορυδαλλού, Νίκαιας – Αγίου Ιωάννου Ρέντη και Περάματος) με χρηματοδότηση ύψους 1,5 εκ ευρώ από την Περιφέρεια Αττικής, σύμφωνα με τη προγραμματική σύμβαση που είχε υπογραφεί από τον περιφερειάρχη Γ. Πατούλη και τους 5 δημάρχους.
Συγκεκριμένα οι χώροι κατασκευής των έργων είναι οι ακόλουθοι:
- Δήμος Νίκαιας – Αγίου Ιωάννου Ρέντη: έκταση 740 τ.μ. στον περιβάλλοντα χώρο του Κατράκειου Θεάτρου
- Δήμος Πειραιά : έκταση 718 τ.μ. στο βορειοδυτικό τμήμα της πλατείας Γεωργίου Γεννηματά
- Δήμος Κορυδαλλού: έκταση 550 τ.μ. στην πλατεία Αγίου Γεωργίου
- Δήμος Κερατσινίου – Δραπετσώνας : έκταση 480 τ.μ. στην Ακτή Κράκαρη στην περιοχή των Λιπασμάτων
- Δήμος Περάματος : έκταση 466 τ.μ. στο νότιο τμήμα της πλατείας Ποντίων.
Ο περιφερειάρχης, Γ. Πατούλης, αναφερόμενος στη σημασία αυτού του διαδημοτικού έργου για την ισότιμη συμμετοχή των παιδιών με κινητικές και άλλες αναπηρίες στην ψυχαγωγία, επισήμανε: “Παραμένουμε σταθερά προσανατολισμένοι στο να διαμορφώνουμε όλες τις προϋποθέσεις ισότιμης προσβασιμότητας για όλους τους πολίτες, χωρίς αποκλεισμούς. Αυτό το πολύ σημαντικό έργο σηματοδοτεί την ισχυρή μας βούληση να είμαστε έμπρακτα στο πλευρό των ΑΜΕΑ και κυρίως των παιδιών».
Η αντιπεριφερειάρχης Πειραιά Σ. Αντωνάκου υπογράμμισε:
«Συνεχίζουμε να κάνουμε τις δεσμεύσεις μας πράξη. Είναι πρώτη φορά που θα υλοποιηθεί τέτοιο έργο στην Ελλάδα και δίνουμε το παράδειγμα να γίνουν χώροι για τους συνανθρώπους μας που έχουν αναπηρίες, χώροι που τους σέβονται, που δεν είναι απομονωμένοι και που ανταποκρίνονται πλήρως στην εποχή που ζούμε».
Η επιλογή του εξοπλισμού
Η επιλογή του εξοπλισμού των παιδικών χαρών σύμφωνα με ανακοίνωση της Περιφέρειας) έγινε με τρόπο που να διασφαλίζει :
* να είναι προσβάσιμος, πολύ-λειτουργικός, να επιτρέπει το παιχνίδι σε όλες τις πλευρές, να διαθέτει στοιχεία που προσφέρουν ποικίλες ευκαιρίες για παιχνίδι και που εξυπηρετούν τα παιδιά με ειδικές ανάγκες.
* να προσφέρει ευκαιρίες παιχνιδιού σε τρία επίπεδα: δραστηριότητες προσβάσιμες από το επίπεδο του εδάφους, δραστηριότητες σε ανυψωμένα επίπεδα και δραστηριότητες σε πολλαπλά επίπεδα
* να εξασφαλίζει την ψυχαγωγία και δραστηριότητα παιδιών διαφορετικών ηλικιακών κατηγοριών και να είναι σχεδιασμένος με βάση τις εργομετρικές, πνευματικές και ψυχαγωγικές ανάγκες και τις κινητικές, κοινωνικές, γλωσσικές, μαθησιακές δεξιότητες της ηλικιακής ομάδας στην οποία απευθύνεται
* να επηρεάζει θετικά βασικές δραστηριότητες παιχνιδιού και να προάγει την εξελικτική διαδικασία του χρήστη/παιδιού
* να διεγείρει με τον παρακινητικό του χαρακτήρα, τη συμμετοχή, την κινητικότητα, τον πειραματισμό και να προάγει τόσο τη νοητική όσο και τη δημιουργική διαμόρφωση συμπεριφοράς.