Έντονο προβληματισμό στη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία προκαλεί ο μεγάλος ανταγωνισμός από Tesla και κινεζικά brands.
Οι προσδοκίες των γερμανικών αυτοκινητοβιομηχανιών για το μέλλον τους βρίσκονται στο χειρότερο επίπεδο από την οικονομική κρίση του 2008, σύμφωνα με νέα έρευνα, και το πιο πιθανό είναι να… την πληρώσουν οι υποψήφιοι αγοραστές.
Οι ανησυχίες τους βασίζονται στις πληθωριστικές πιέσεις, την αδύναμη ευρωπαϊκή οικονομία και τον έντονο ανταγωνισμό από την Tesla αλλά και τις κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες.
Σύμφωνα με δημοσίευμα του Bloomberg, που επικαλείται έρευνα του γερμανικού ινστιτούτου Ifo, με έδρα το Μόναχο, η μελλοντική προοπτική που έχουν Volkswagen, Mercedes-Benz και BMW για την επόμενη μέρα τους επιδεινώθηκε τον Ιούνιο για πέμπτο συνεχόμενο μήνα, στις -56,9 μονάδες, την ώρα που τον Μάιο το αντίστοιχο νούμερο ήταν μόλις -10,3. Ενδεικτικά, το χαμηλότερο νούμερο του 2008 ήταν -67,8.
Την ώρα που οι εταιρείες βλέπουν με μεγάλο προβληματισμό το μέλλον τους, είναι αρκετά αισιόδοξες για την τωρινή τους κατάσταση. Ο σχετικός δείκτης για τον Ιούνιο ήταν 37,5, βελτιωμένος σε σχέση με το 28,4 του Μαΐου 2023.
«Οι αυτοκινητοβιομηχανίες βιώνουν μεγάλη αβεβαιότητα, συγκρίσιμη με τις πρώτες ημέρες του πολέμου στην Ουκρανία», δήλωσε ο Oliver Falck, επικεφαλής του Κέντρου Βιομηχανικής Οργάνωσης και Νέων Τεχνολογιών της Ifo. Για να αντισταθμίσουν την κατάσταση, σχεδιάζουν να αυξήσουν τις τιμές, ιδίως για τα premium και τα ηλεκτρικά μοντέλα, ήταν η εκτίμησή του.
Οι αρνητικότατες προσδοκίες τους ακολουθούν την εκτίναξη των παγκόσμιων επιτοκίων και τον αυξανόμενο αριθμό προειδοποιήσεων για τα εταιρικά κέρδη, γεγονός που μειώνει την αισιοδοξία για μια ήπια οικονομική προοπτική.
Αν και τα γερμανικά brands ρίχνουν το βάρος στην ηλεκτροκίνηση, δυσκολεύονται να «κοιτάξουν στα μάτια» τον ανταγωνισμό. Για παράδειγμα, η Volkswagen δέχεται πιέσεις στην Κίνα, που αποτελεί τη μεγαλύτερη αγορά της, τόσο από την Tesla όσο και από τις τοπικές μάρκες. Μάλιστα, για πρώτη φορά μέσα στο 2023, η BYD σημείωσε περισσότερες πωλήσεις από τη Volkswagen.
Ακόμα και η φετινή άνοδος των μετοχών της ευρωπαϊκών αυτοκινητοβιομηχανιών – με την VW να κερδίζει 5,2% – δεν αρκεί για να βελτιώσει την κατάσταση, από τη στιγμή που η Tesla υπερδιπλασίασε την αξία της.