Ένας από τους στίχους μιας από τις μεγαλύτερες επιτυχίες του Βασίλη Καρρά, το: «Ποια με καταράστηκε», ο μεγάλος τραγουδιστής που έφυγε από τη ζωή λέει: «Τώρα χαμηλώστε τα φώτα». Δυστυχώς τα φώτα της πίστας και της ζωής έσβησαν για τον εμβληματικό λαϊκό τραγουδιστή, που έχασε τη μεγάλη μάχη με τον θάνατο και κίνησε για το μεγάλο ταξίδι στα 70 του χρόνια.
Δεν ξέρουμε αν ο Βασίλης Καρράς άφησε στη βάση το μικρόφωνο, είδε το φώτα να σβήνουν, έβαλε το αγαπημένο ουσικάκι, το ήπιε υποκλίθηκε στο τεράστιο κοινό του για τελευταία φορά και κίνησε για τον ουρανό.
Ίσως πάλι κάπου εκεί λίγο πριν ή στο μέσο της διαδρομής του τελευταίου του ταξιδιού να έκανε μια ανδρομή στη ζωή του. Αν το έκανε σίγουρα ένα χαμόγελο θα σχηματίστηκε στα χείλη του, καθώς μπορεί να έφυγε νικημένος από τον καρκίνο, μα πρόλαβε να τα ζήσει όλα. Φτώχεια, δυσκολίες στην αρχή μα δόξα, καταξίωση και τεράστια αγάπη από τον κόσμο.
Η ζωή του Βασίλειου Κεσογλίδη
Ο Βασίλης Καρράς αντίκρισε για πρώτη φορά τον κόσμο στις 12 Νοεμβρίου 1953 στο Κοκκινοχώρι Καβάλας. Βαφτίστηκε Βασίλης, αλλά το επώνυμό του δεν είναι Καρράς. Το πραγματικό του όνομα είναι Βασίλειος Κεσογλίδης, αλλά το άλλαξε, καθώς το Καρράς φαινόταν πιο εύηχο στα αυτιά του κοινού.
Οι γονείς του ήταν άνθρωποι του μόχθου. Έχει δύο αδέρφια, τον Δαμιανό και την Αναστασία.
Η μετακόμιση στη Θεσσαλονίκη και η πρώτη εμφάνιση
Όταν ήταν 10 χρόνων η οικογένειά του αποφάσισε να μετακομίσει στη Θεσσαλονίκη αναζητώντας μια καλύτερη ζωή και καλύτερες ευκαιρίες για δουλειά.
Από μικρός μαγεύτηκε από τη λαϊκή μουσική και ήθελε να γίνει τραγουδιστής. Το πάλεψε πολύ. Το 1969, σε ηλικία 16 χρονών βρήκε την πρώτη ευκαιρία που έψαχνε. Έκανε την πρώτη του εμφάνιση ως τραγουδιστής στο νυχτερινό κέντρο «Πρόσφυγας» στον Εύοσμο Θεσσαλονίκης.
Η μουσική όμως, δεν μπορούσε σε εκείνο το στάδιο να του εξασφαλίσει ένα καλό μεροκάματο και να του επιτρέψει να δώσει στην οικογένειά του μια σημαντική οικονομική ανάσα.
Ονειρευόταν να γίνει μηχανικός αυτοκινήτων
Εκείνη την περίοδο εργαζόταν παράλληλα σε συνεργείο αυτοκινήτων. Λάτρευε αυτή τη δουλειά, αλλά και τα αυτοκίνητα. Ήθελε να γίνει ως μηχανικός αυτοκινήτων. Μάλιστα πολλοί λένε ότι μετά το τραγούδι η δεύτερη του αγάπη (πέρα φυσικά από την οικογένειά του) ήταν αυτό το επάγγελμα. Επίσης, είχε εργασθεί στο μηχανοστάσιο του ΟΣΕ στη Θεσσαλονίκη.
Τα ζόρια και η καταξίωση
Τα πρώτα χρόνια που δούλευε παράλληλα ως μηχανικός και ως τραγουδιστής ήταν δύσκολα. Το 1976 άφησε το συνεργείο και αφοσιώθηκε στο τραγούδι. Δούλευε σαν τρελός.
«Έκανα 4 εμφανίσεις τη βραδιά, άλλαζα ρούχα μέσα στο αυτοκίνητο. Ήταν δύσκολος ο δρόμος να ανοίξει από τη Θεσσαλονίκη στην Αθήνα», είχε πει σε μια συνέντευξή του ο τραγουδιστής.
Η γνήσια, μοναδική και σπάνια λαϊκή φωνή του άρχισε να τον κάνει γνωστό στην συμπρωτεύουσα. Το 1980 δημοσίευσε τον πρώτο του δίσκο με τίτλο «Παράγκες και παλάτια».
Σιγά σιγά, άρχισε το όνομά του άρχισε να παίρνει μυθικές διαστάσεις στην πόλη και να βγαίνει και έξω από τα συνορά της.
Μάλιστα εκείνη την περίοδο (στα 80΄s) η μεγάλη τριπλέτα των σταρ του λαϊκού τραγουδιού στη Θεσσαλονίκη ήταν ο Βασίλης Καρράς, ο Πασχάλης Τερζής και ο Ζαφείρης Μελάς.
Η κάθοδος στην Αθήνα και η απόλυτη έκρηξη
Τελικά έκανε την μεγάλη κάθοδο στην Αθήνα. Τα μαγαζιά που τραγουδούσε γέμιζαν σαν τρελά. Ο κόσμος τον αποθέωνε. Πολλοί λένε ότι οι οπαδοί του δεν είναι φανατικοί, αλλά… θανατικοί, διότι τον αγαπούσαν μέχρι θανάτου. Το παρατσούκλι που του είχαν κολλήσει οι οπαδοί του ήταν «Άρχοντας της καψούρας»
Τα μεγάλα τραγούδια
Είπε πολύ μεγάλα τραγούδια και έκανε μυθικές επιτυχίες. Ο κατάλογος είναι ατέλειωτος Νύχτα Ξελογιάστρα (1989), Περιττό να σου πω (1990), Άλλοθι (1992), Δεν Πάω Πουθενά (1992), Και Πάω Πάω (1993), Άστην να λέει (1993), Απορώ αν αισθάνεσαι τύψεις (1996), Ποια Με Καταράστηκε (1997), Θα μου κλείσεις το σπίτι (1997), Φαινόμενο (1999), Χαμένη Πολιτεία (2002), Όπως παλιά (2009), Πριγκιπέσα (2009), Για τον ίδιο άνθρωπο Μιλάμε (2012), Περαστικά της (2013), Απ’ Το Βορρά Μέχρι Το Νότο (2015).
Οι δίσκοι έχουν γίνει χρυσοί και πλατινένιοι, ενώ η μεγαλύτερη εμπορική του επιτυχία ήταν ο δίσκος Μ’ έχεις Κάνει Αλήτη, που πούλησε πάνω από 180.000 αντίτυπα, σε στίχους και μουσική του Μιχάλη Ρακιντζή.
Έχει συνεργαστεί με συνθέτες και στιχουργούς, όπως ο Δημήτρης Ρακιτζής Φοίβος, ο Γιώργος Θεοφάνους, ο Αλέκος Χρυσοβέργης και ο Σπύρος Γιατράς, η Εύη Δρούτσα, ο Πάνος Φαλάρας, ο Χρήστος Δάντης, ο Κυριάκος Παπαδόπουλος και ο Ηλίας Φιλίππου, ο Μιχάλης Χατζηγιάννης, ο Χρήστος Νικολόπουλος και πολλοί άλλοι. Έχει κάνει ντουέτα με πολλούς τραγουδιστές όπως η Μαριάνθη Κεφάλα, οι Πυξ Λαξ, η Κωνσταντίνα, η Άντζελα Δημητρίου, ο Τόλης Βοσκόπουλος, ο Νίκος Ζωιδάκης, η Καίτη Γαρμπή, η Δέσποινα Βανδή, η Έλλη Κοκκίνου, η Ειρήνη Μερκούρη, η Πάολα, ο Παντελής Παντελίδης καθώς και με τον Γιώργο Κακοσαίο. Ήταν είναι συνθέτης και στιχουργός και έχει γράψει τραγούδια για πολλούς τραγουδιστές του ελληνικού τραγουδιού.
Έγινε και ροκάς με τους Πυξ Λαξ, αν και είπε δύσκολα το «ναι»
Το 1993 ο αείμνηστος Μάνος Ξυδούς των Πυξ Λαξ τον προσέγγισε και του ζήτησε να πει ένα τραγούδι του συγκροτήματος, το μυθικό «Άστην να λέει». Το τραγούδι το προόριζε αρχικά για τον Στράτο Διονυσίου, αλλά ο θάνατος του εμβληματικού τραγουδιστή έβαλε τέλος στο όνειρο αυτό.
Τελικά το πρότειναν στον Βασίλη Καρρά. Στην αρχή ο λαϊκός τραγουδιστής δεν ήθελε με τίποτα να το. Είπε ότι δεν είναι ροκάς, αλλά λαϊκός τραγουδιστής. Τελικά πείστηκε και το είπε.
Μάλιστα σε μια συνέντευξή τους μέλη των Πυξ Λαξ αποκάλυψαν ότι πήγε στο στούντιο να το ηχογραφήσει έχοντας μαζί ένα ακριβό ουίσκι. Ήπιε το ποτό του μαζί με το γκρουπ, το είπε μέσα σε 6 λεπτά χωρίς κανένα ψεγάδι και και έφυγε. Και φυσικά το τραγούδι έγινε τεράστια επιτυχία.
Παράτησε το τραγούδι για ένα χρόνο
Κάποια στιγμή ενώ είχε έρθει στην Αθήνα ο Βασίλης Καρράς αποφάσισε να τα βροντήξει όλα κάτω. Όπως είχε πει ο ίδιος σε μια συνέντευξη είχε δεχτεί τόσα πολλά… πισώπλατα μαχαιρώματα που αποφάσισε να τα παρατήσει όλα. Έμεινε εκτός του τραγουδιού για ένα χρόνο.
«Τα παράτησα ένα χρόνο γιατί κουράστηκα με τα μαχαιρώματα. Όταν ήρθα στην Αθήνα, έφαγα πάρα πολύ μεγάλο πόλεμο. Δηλαδή δεν γράφονται σε βιβλίο, αυτά που έφαγα εγώ».
Έβαλε φρουρά
Η απόφασή του… δυσαρέστησε κάποιους και έγινε στόχος. Φοβήθηκε για τη ζωή του.
«Να φανταστείς ότι αναγκάστηκα να βάλω φρουρά στο σπίτι μου. Εγώ τι δουλειά έχω με την φρουρά που δεν πείραξα άνθρωπο στη ζωή μου για να βάλω δύο τρία άτομα; Λες γιατί αφού δεν μπήκα στα πόδια κανενός», είχε πει ο Βασίλης Καρράς στην ίδια συνέντευξη.
Πούλησε το σπίτι του
«Πέρασα τρία χρόνια πάρα πολύ δύσκολα μέχρι που αναγκάστηκα να πουλήσω το σπίτι μου και να πάω σε διαμέρισμα για να ησυχάσω. Δεν χρειάζεται να πω πράγματα πιο βαθιά», συμπλήρωσε.
Οι δυο απόλυτοι έρωτες της ζωής του
Λάτρεψε το τραγούδι, αλλά οι δυο απόλυτοι έρωτες της ζωής του ήταν άλλοι. Η γυναίκα του και η κόρη του.
Γνώρισε την γυναίκα του Χριστίνα πριν από 4 δεκατίες και βάλε. Οι δυο τους βρέθηκαν σε μια ντίσκο της εποχής. Αντάλλαξαν βλέμματα και τα βέλη του έρωτα τους χτύπησαν για πάντα.
Όπως είχε πει ο μεγάλος τραγουδιαστής για τη σύζυγό του: «γυναίκα, τη λέω. Έτσι φώναζε κι ο πατέρας μου τη μάνα μου. Στην οικογένειά μου κρατάμε τις παραδόσεις. Πάντως, το όνομά της είναι Χριστίνα. Και εκνευρίζεται πολύ όταν μουρμουρίζει και δεν της απαντάω».
Απέκτησαν μαζί ένα παιδί την Ειρήνη την οποία λάτρευε.
Το «Χωριό Ειρήνη»
Έκανε και πολλά επιχερηματικά βήματα. Στην περιοχή Καρδία Θεσσαλονίκης έφτιαξε έναν μεγάλο χώρο ή καλύτερα μια μονάδα φιλοξενίας με το όνομα «Χωριό Ειρήνη». Το Ειρήνη είναι φυσικά το όνομα της αγαπημένης μοναχοκόρης του, την οποία αγαπούσε όσο τίποτα. Μάλιστα το «Χωριό Ειρήνη» το διεύθυνε εκείνη.
Το τελευταίο τραγούδι του
Στις 2 Ιουνίου 2023 κυκλοφόρησε σε βιντεοκλίπ το τραγούδι «Για πάρτη της».
Η μοίρα το ‘φερε να ήταν αυτό το κύκνειο άσμα του.
Η απόσυρση και η φάρμα στο Κοκκινοχώρι Καβάλας
Ο Βασίλης Καρράς είχε αποσυρθεί τα τελευταία χρόνια από τις μεγάλες πίστες και επέστρεψε στον τόπο που γεννήθηκε, το Κοκκινοχώρι Καβάλας.
Έφτιαξε εκεί μάλιστα και μια επιχείρηση. Έκανε τη Φάρμα Κοκκινοχώρι, στην οποία καλλιεργούσε αγροτικά προϊόντα και τα πουλούσε.
Η τρέλα με τα αυτοκίνητα και η μεγάλη συλλογή
Τα αυτοκίνητα ήταν η μεγάλη του αγάπη από τα παιδικά του χρόνια ούταν δούλευε σε συνεργείο. Μάλιστα είχε φτιάξει μια μεγάλη συλλογή με περισσότερα από 20 αυτοκίνητα, που τα είχε σε ένα διαμορφωμένο χώρο στο σπίτι του.
Μάλιστα είχε δείξει τη συλλογή του στους Unboxholics που τον είχαν επισκεφθεί στο κτήμα του για συνέντευξη που προβλήθηκε στο ομώνυμο κανάλι τους στο YouTube.
Η συλλογή του περιλάμβανε περίπου 20 καλοσυντηρημένα οχήματα των εταιρειών Jaguar, Mercedes-Benz, BMW, Ford, Jeep, FIAT, MINI, Citroen, Peugeot, Volkswagen, Lada και άλλων από διάφορες εποχές. Η συλλογή περιλάμβανε και κάποιες μοτοσικλέτες.