Suzuki Swift: Νέο υβριδικό σύστημα 


Η υβριδική τεχνολογία αποτελεί το ενδιάμεσο σκαλοπάτι ανάμεσα στα αμιγώς θερμικά κινητήρια σύνολα και τα ηλεκτρικά. Την ώρα που πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες επικεντρώνονται ολοένα και περισσότερο στην ηλεκτροκίνηση, υπάρχουν και κάποιες που συνεχίζουν να επενδύουν με αντίστοιχο «ζήλο» στα υβριδικά.


Μία εξ’ αυτών είναι και η Suzuki, η οποία ετοιμάζει ένα ολοκαίνουριο υβριδικό κινητήριο σύνολο με το οποίο θα εφοδιάσει μία σειρά από μοντέλα, ανάμεσα στα οποία και το Swift. 

Σύμφωνα με πληρορίες, η Maruti Suzuki, η θυγατρική εταιρεία των Ιαπώνων στην Ινδία, έχει ξεκινήσει την εξέλιξη του υβριδικού συστήματος in house, χωρίς να αξιοποιεί τη συνεργασία που έχει με την Toyota. Στόχος της το χαμηλότερο κόστος του κινητήριου συνόλου, που δε θα «εκτοξεύσει» την τιμή των μοντέλων στα οποία θα τοποθετηθεί.

Η βάση του θα είναι ο νέος θερμικός 3κύλινδρος βενζινοκινητήρας 1,2 L με την κωδική ονομασία «Z12E», που αποδίδει 83 PS και 112 Nm. Πρόκειται για το μοτέρ που έχει τοποθετηθεί στην 4η γενιά του Swift, η οποία παρουσιάστηκε στα τέλη του 2023 και διαθέτει ήδη ήπια υβριδικό σύστημα 12V SHVS.

Στην υπάρχουσα 4η γενιά, ο θερμικός κινητήρας κινεί το αυτοκίνητο, ενισχυμένος κατά τη διαδικασία της επιτάχυνσης από το SHVS. Ωστόσο, σύμφωνα με τους Ινδούς, στο καινούριο υβριδικό σύστημα που εξελίσσει η Maruti Suzuki, ο βενζινοκινητήρας θα λειτουργεί ως range extender, φορτίζοντας την μπαταρία ενεργειακής χωρητικότητας 1,5-2 kWh ή μεταδίδοντας άμεσα, μέσω μετατροπέα, την ηλεκτρική ενέργεια στον ηλεκτροκινητήρα, ο οποίος θα αναλαμβάνει αποκλειστικά την κίνηση του αυτοκινήτου.


Αν αυτό σας θυμίζει κάτι, ουσιαστικά αποτελεί σχεδιαστική φιλοσοφία αντίστοιχη με το σύστημα e-Power της Nissan. Έτσι, η κίνηση θα έχει τα χαρακτηριστικά ενός αμιγώς ηλεκτρικού αυτοκινήτου, με τον βενζινοκινητήρα να λειτουργεί ως επί το πλείστον στο βέλτιστο εύρος στροφών του, προς όφελος της απόδοσης και της κατανάλωσης.

Γράψτε ένα σχόλιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *