Κάθε μέρα έρχονται στο φως νέα στοιχεία για το πως θα μπορούσε να είχε αποφευχθεί η τραγωδία με τους 57 νεκρούς στα Τέμπη. Οι παραλείψεις των υπευθύνων όπως αποκαλύπτει ρεπορτάζ του OPEN είναι τεράστιες. Πιο συγκεκριμένα ο σταθμός «Ευαγγελισμός» που απέχει 2 λεπτά από το σημείο της φονικής σύγκρουσης, και θα μπορούσε να αποτρέψει το δυστύχημα, καθώς υπήρχε σταθμάρχης και κλειδούχος, έκλεισε όταν ενεργοποιήθηκε το σύστημα τηλεδιοίκησης.
Όταν όμως κατέρρευσε η τηλεδιοίκηση δεν τοποθετήθηκε εκεί ξανά σταθμάρχης που θα απέτρεπε το δυστύχημα. Όπως δήλωσε ο Κώστας Γενηδουνιάς πρόεδρος των Μηχανοδηγών… «δεν θα γινόταν η σύγκρουση αν λειτουργούσε ο σταθμός Ευαγγελισμός».
Οι δικλείδες ασφαλείας που είχε στη διάθεσή του ο ΟΣΕ πριν από την τεχνολογική αναβάθμιση του συστήματος δεν επανήλθαν ποτέ και ο σταθμός δεν λειτουργούσε τα τελευταία χρόνια.
Το μοιραίο βράδυ, πάντως, ο μηχανοδηγός του Ιντερσιτι φαίνεται να αντιλαμβάνεται ότι κάτι δεν πάει καλά και τηλεφωνεί σε έναν συνάδελφό του να τον ρωτήσει αν κινούνται στην ίδια γραμμή. Στο πρόγραμμα φαίνονταν ότι οδηγούσε την εμπορική αμαξοστοιχία που μόλις είχε περάσει τους Νέους Πόρους, ωστόσο την τελευταία στιγμή έγινε αλλαγή και έμεινε στη Θεσσαλονίκη.