Συντριβή αεροσκάφους στη Νότια Κορέα: Βρέθηκαν τα μαύρα κουτιά – Τα πρώτα στοιχεία για την τραγωδία


Νεκροί ανασύρθηκαν από τα συντρίμμια του αεροπλάνου που συνετρίβη και τυλίχτηκε στις φλόγες στο αεροδρόμιο της Μουάν, στη Νότια Κορέα, οι 179 από τους 181 επιβαίνοντες. Μόνο δύο άνθρωποι επέζησαν και νοσηλεύονται σε σοβαρή κατάσταση.


Ανάμεσα στα θύματα της πτήσης, είναι και παιδιά κάτω των 10 ετών, καθώς μέσα στο αεροσκάφος βρισκόταν και οικογένειες.

Τα σωστικά συνεργεία ανέσυραν ζωντανά δύο μέλη του πληρώματος από το αεροσκάφος Boeing 737-800, το οποίο μετέφερε 181 άτομα και επέστρεφε από την πρωτεύουσα της Ταϊλάνδης Μπανγκόκ, όπου οι περισσότεροι είχαν πάει οικογενειακώς για διακοπές.

Το μικρότερο θύμα του δυστυχήματος ήταν ένα τρίχρονο αγόρι, σύμφωνα με τη λίστα των επιβατών που είδαν τα τοπικά μέσα ενημέρωσης.

Πέντε από τους νεκρούς του δυστυχήματος ήταν παιδιά κάτω των 10 ετών. Ο μεγαλύτερος σε ηλικία ήταν ένας άνδρας ηλικίας 78 ετών, μετέδωσε το SkyNews.


Έντεκα σοροί δεν έχουν ταυτοποιηθεί ακόμα ως προς το φύλλο ενώ μόνο δύο επιβάτες δεν ήταν Νοτιοκορεάτες.

Σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες, τα συνεργεία έρευνας εντόπισαν και ανέσυραν τα δύο μαύρα κουτιά του μοιραίου αεροσκάφους, που περιέχουν δεδομένα της πτήσης και ηχητικά αρχεία.

Ως αιτία της τραγωδίας έχει αναφερθεί ότι το αεροπλάνο, ένα Boeing 737-8AS, χτυπήθηκε από σμήνος πουλιών και έκανε αναγκαστική προσγείωση, χωρίς να ανοίξουν οι τροχοί. Το αεροπλάνο τυλίχτηκε στις φλόγες όταν γλίστρησε από το διάδρομο προσγείωσης και χτύπησε σε τσιμεντένιο φράχτη της περίφραξης του αεροδρομίου.

Τα μαύρα κουτιά αναμένεται να βοηθήσουν τις έρευνες για την αιτία που οδήγησε στο μεγαλύτερο αεροπορικό δυστύχημα στη χώρα, εδώ και πάνω από 30 χρόνια.

 

«Οι αρχές διευκρίνισαν ότι το φοβερό δυστύχημα του αεροσκάφους που εκτελούσε την πτήση JJA-2216 έγινε σήμερα στις 09:03 (02:03 ώρα Ελλάδας). Στο Μπόινγκ, το οποίο είχε τεθεί σε υπηρεσία τον Αύγουστο του 2009, επέβαιναν 181 άνθρωποι: 175 επιβάτες, ανάμεσά τους δυο υπήκοοι Ταϊλάνδης, και εξαμελές πλήρωμα. Η Μουάν απέχει κάπου 290 χιλιόμετρα νότια από την πρωτεύουσα Σεούλ.

«Η αιτία του δυστυχήματος θεωρείται πως είναι σύγκρουση με πουλιά σε συνδυασμό με τις δυσμενείς μετεωρολογικές συνθήκες. Ωστόσο, τα ακριβή αίτια θα ανακοινωθούν έπειτα από την έρευνα» που θα διενεργηθεί, τόνισε ο Λι Τζονγκ-χιουν, διοικητής της μονάδας της πυροσβεστικής στη Μουάν, κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου.

Βίντεο που μεταδόθηκε από το τηλεοπτικό δίκτυο MBC εικονίζει το Μπόινγκ να κάνει προσγείωση με την κοιλιά, χωρίς τους τροχούς κατεβασμένους, και με καπνό να εκλύεται από τους κινητήρες. Κατόπιν, προσκρούει σε εμπόδιο και μετατρέπεται σε πύρινη σφαίρα.

Σε άλλα βίντεο, που μεταδόθηκαν από νοτιοκορεατικά τηλεοπτικά δίκτυα, βλέπει κανείς πολλά οχήματα των υπηρεσιών αντιμετώπισης εκτάκτων καταστάσεων γύρω από το κουφάρι του αεροσκάφους, που είναι σχεδόν ολοσχερώς απανθρακωμένο, με εξαίρεση τμήμα της ουράς, καθώς και τραυματιοφορείς να μεταφέρουν πτώματα βαλμένα μέσα σε μπλε σάβανα.

 

Τα πρώτα στοιχεία για την τραγωδία

Όπως μεταδίδει το Reuters επικαλούμενο το υπουργείο Μεταφορών της Νότιας Κορέας, ο πύργος ελέγχου είχε προειδοποιήσει για πλήγμα πουλιών στο αεροσκάφος πριν από τη συντριβή του στο αεροδρόμιο της Μουάν.

Κατά τις πρώτες ενδείξεις φαίνεται πως η σύγκρουση του αεροσκάφους εν πτήσει με πουλιά είχε σαν αποτέλεσμα να προκληθεί δυσλειτουργία στο σύστημα των τροχών.

«Η αιτία του δυστυχήματος θεωρείται πως είναι σύγκρουση με πουλιά σε συνδυασμό με τις δυσμενείς μετεωρολογικές συνθήκες. Ωστόσο, τα ακριβή αίτια θα ανακοινωθούν έπειτα από την έρευνα» που θα διενεργηθεί, τόνισε ο Λι Τζονγκ-χιουν, διοικητής της μονάδας της πυροσβεστικής στη Μουάν, κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου.

Σε βίντεο, που μεταδόθηκαν από νοτιοκορεατικά τηλεοπτικά δίκτυα, βλέπει κανείς πολλά οχήματα των υπηρεσιών αντιμετώπισης εκτάκτων καταστάσεων γύρω από το κουφάρι του αεροσκάφους, που είναι σχεδόν ολοσχερώς απανθρακωμένο, με εξαίρεση τμήμα της ουράς, καθώς και τραυματιοφορείς να μεταφέρουν πτώματα βαλμένα μέσα σε μπλε σάβανα.

Mayday” ένα λεπτό πριν την συντριβή

Λίγο μετά την προειδοποίηση από τον πύργο ελέγχου για σύγκρουση με πουλιά οι πιλότοι εξέδωσαν κλήση “Mayday”, σύμφωνα με εκπρόσωπο του υπουργείου Μεταφορών.

Περίπου ένα λεπτό μετά την κλήση “Mayday”, το αεροσκάφος πραγματοποίησε την μοιραία του προσπάθεια να προσγειωθεί, ανέφερε ο ίδιος εκπρόσωπος. Ο αξιωματούχος δεν διευκρίνισε εάν το αεροσκάφος ανέφερε ότι συγκρούστηκε με πουλιά, αλλά πρόσθεσε ότι τα μαύρα κουτιά έχουν συλλεχθεί.

 

Ο νοτιοκορεάτης πρόεδρος Τσόι Σανγκ-μοκ προέδρευσε σε έκτακτη συνεδρίαση του υπουργικού του συμβουλίου και μετέβη μετά το μεσημέρι στον τόπο της τραγωδίας, όπου διαβεβαίωσε πως οι θα καταβληθεί κάθε δυνατή προσπάθεια να σωθούν ζωές και να προσφερθεί όποια βοήθεια σε τραυματίες και συγγενείς των θυμάτων.

Πρόκειται για το πρώτο θανατηφόρο δυστύχημα στο οποίο εμπλέκεται αεροσκάφος της Jeju Air, μιας από τις μεγαλύτερες εταιρείες αερομεταφορών χαμηλού κόστους, ιδρυθείσας το 2005.

Τη 12η Αυγούστου 2007, αεροσκάφος τύπου Bombardier Q400 της Jeju Air, με 74 επιβάτες, βγήκε από διάδρομο στο αεροδρόμιο του Μπουσάν. (νότια), με αποτέλεσμα να τραυματιστούν ελαφρά επτά άνθρωποι. Η Ji ζήτησε «ειλικρινή συγγνώμη» από τους συγγενείς των θυμάτων.

Γενικά, τα αεροπορικά δυστυχήματα είναι σπάνια στη Νότια Κορέα. Το χειρότερο στην ιστορία της έγινε όταν συνετρίβη Μπόινγκ 767 της Air China που μετέβαινε στην Μπουσάν από το Πεκίνο, τον Απρίλιο του 2022, όταν έχασαν τη ζωή τους 129 άνθρωποι.

Γράψτε ένα σχόλιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *