Εντός του 2022 θα δημοπρατηθεί το έργο της επέκτασης της Γραμμής 2 του μετρό προς Ίλιον, όπως έκανε γνωστό ο Υφυπουργός Γιώργος Καραγιάννης. Πρόκειται ένα για στρατηγικής σημασίας έργο για τη Δυτική Αττική, καθώς θα φέρει πιο κοντά το Ίλιον με το Σύνταγμα, με τη μεταξύ τους απόσταση να περιορίζεται στα 20 λεπτά.
Σε χρόνο… ρεκόρ θα γίνονται και οι μετακινήσεις από το Ίλιον στην Ομόνοια – και το ανίστροφο- μιας και η διάρκεια του ταξιδιού με το Μετρο δεν θα ξεπερνά τα 15 λεπτά. Η εκτιμώμενη αξία του έργου είναι 350 εκ. ευρώ, και η ολοκλήρωσή του υπολογίζεται σε περίπου 4 χρόνια.
Σε πρώτη φάση, η επέκταση θα αφορά 3 σταθμούς: Την Παλατιανή, το Ίλιον και τον Άγιο Νικόλαο. Οι δύο από τους τρεις σταθμούς βρίσκονται επί της οδού Θηβών, ο πρώτος (σταθμός Παλατιανή) σε απόσταση περίπου 1.300 μ. βόρεια του σταθμού Ανθούπολη και ο δεύτερος (σταθμός Ίλιον) 1.000 μ βορειότερα του πρώτου. Ο τρίτος σταθμός (Αγ. Νικόλαος) βρίσκεται επί της οδού Αγίου Νικολάου στο Ίλιον.
Σε προγενέστερες δηλώσεις του, ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών είχε επισημάνει ότι έχουν ολοκληρωθεί οι τοπογραφικές, γεωλογικές και γεωτεχνικές μελέτες και έχουν πάρει σειρά οι αρχιτεκτονικές και στατικές μελέτες.
Η επιβατική κίνηση θα ανέρχεται συνολικά σε επιπλέον 51.000 επιβάτες ημερησίως, ενώ θα δημιουργηθούν περίπου 5.000 νέες θέσεις εργασίας.
Υπενθυμίζεται ότι μετά την ολοκλήρωση των 3 σταθμών (Παλατιανή, Ίλιον, Άγιος Νικόλαος), ο συνολικός αριθμός των σταθμών θα ανέλθει σε 23. Οι υπόλοιποι 20 είναι οι εξής: Ανθούπολη, Περιστέρι, Άγιος Αντώνιος, Σεπόλια, Αττική, Σταθμός Λαρίσης, Μεταξουργείο, Ομόνοια, Πανεπιστήμιο, Σύνταγμα, Ακρόπολη, Συγγρού-Φιξ, Νέος Κόσμος, Άγιος Ιωάννης, Δάφνη, Άγιος Δημήτριος, Άλιμος, Αργυρούπολη, Ελληνικό.
Σήμερα, η κόκκινη γραμμή ξεκινάει από τη συνοικία της Ανθούπολης του Περιστερίου, διέρχεται από τα Σεπόλια και το κέντρο της Αθήνας (Ομόνοια & Σύνταγμα) συνεχίζει νότια μέσα από τον Νέο Κόσμο και τη Δάφνη και προχωρά κάτω από τη Λ. Βουλιαγμένες, καταλήγοντας στο Ελληνικό.