Ενδιαφέρουσες λεπτομέρειες για τα επόμενα σχέδια της αποκαλύπτει η Tesla.
Σε έγγραφο που δημοσιεύτηκε στην ιστοσελίδα της εταιρίας, γίνεται αναφορά στη στρατηγική της εταιρείας για τις μπαταρίες και τη βιωσιμότητα, και περιλαμβάνει πληροφορίες σχετικά με τα μελλοντικά προϊόντα.
Όχι ένα, αλλά τρία νέα οχήματα περιλαμβάνονται στο κεφάλαιο “Μπαταρίες για τις μεταφορές”.
Πιο συγκεκριμένα, η Tesla έχει ήδη προαναγγείλει ένα μοντέλο στην μικρομεσαία κατηγορία, πιθανότατα το λεγόμενο entry level μοντέλο των 25.000 ευρώ, ένα όχημα στην κατηγορία των επαγγελματικών/επιβατικών φορτηγών και ένα λεωφορείο.
Σε έναν πίνακα που περιλαμβάνεται στο έγγραφο, η Tesla αποκαλύπτει λεπτομέρειες σχετικά με τη χωρητικότητα και τη χημεία της μπαταρίας για κάθε ένα από τα τρέχοντα και μελλοντικά οχήματά της, συμπεριλαμβανομένων των τριών προαναφερθέντων.
Το μοντέλο συμπαγών διαστάσεων, πιθανότατα hatchback, που φημολογείται ότι θα ονομάζεται Model 2 ή ακόμα και Model Q, θα διαθέτει μπαταρία 53kWh φωσφορικού σιδήρου λιθίου (LFP). Η Tesla αναφέρει ότι η χαμηλότερη ενεργειακή πυκνότητα αυτού του τύπου μπαταρίας, την καθιστά καταλληλότερη για οχήματα μέτριας αυτονομίας, ενώ τα μοντέλα μεγάλης αυτονομίας απαιτούν χημικές ενώσεις υψηλότερης ενεργειακής πυκνότητας (υψηλού νικελίου).
Η Tesla προβλέπει ότι το νέο της ηλεκτρικό μοντέλο, το οποίο μπορεί να είναι ή να μην είναι μια έκδοση του Model Y μικρότερων διαστάσεων, θα έχει τη δυναμική να κάνει 42 εκατομμύρια πωλήσεις, δηλαδή σχεδόν διπλάσιες από τις εκτιμώμενες πωλήσεις της τρέχουσας σειράς με τις καλύτερες πωλήσεις, αυτής των Model 3/Model Y. Ωστόσο, η Tesla δεν αναφέρει συγκεκριμένο χρονικό διάστημα κατά το οποίο θα μπορούσε να επιτευχθεί αυτό το νούμερο.
Εκείνο που έχει σημασία όμως, είναι πως η Tesla αναμένει ρυθμό παραγωγής του Model 2 της τάξης των 4 εκατομμυρίων μονάδων ετησίως, εκ των οποίων τα 2 εκατομμύρια υποτίθεται ότι θα προέρχονται από το νέο υπό κατασκευή Gigafactory στο Μεξικό, με τα Giga Berlin και Giga Shanghai να μοιράζονται ισομερώς τα υπόλοιπα 2 εκατομμύρια.
Προχωρώντας στο δεύτερο νέο μοντέλο, η Tesla αναφέρει ότι το επαγγελματικό/επιβατικό van θα απαιτεί ένα πακέτο μπαταριών High Nickel με χωρητικότητα 100 kWh. Η εταιρεία εκτιμά ότι αυτό το μοντέλο έχει τη δυνατότητα για 10 εκατομμύρια πωλήσεις, καθιστώντας το τρίτο σε πωλήσεις μοντέλο στην γκάμα της Tesla, μετά το compact EV και τα Model 3/Model Y. Αυτό που δεν διευκρινίζεται, είναι αν το συγκεκριμένο όχημα είναι ή όχι το robotaxi στο οποίο η Tesla έχει αναφερθεί συχνά στο παρελθόν.
Τέλος, το Master Plan Part 3 της Tesla αναφέρει και ένα λεωφορείο που θα διαθέτει μπαταρία LFP χωρητικότητας 300 kWh. Η εταιρεία υπολογίζει ότι το προϊόν αυτό έχει δυνατότητες για 1 εκατομμύριο πωλήσεις. Τέλος, αναφορικά με την χωρητικότητα της μπαταρίας που θα τοποθετηθεί στο Cybertruck, αναφέρεται ως πιθανή αυτή των 100 kWh. Σαφώς και δεν είναι αρκετά μεγάλη για να επιτρέψει την αυτονομία 800 km που ευαγγελίζεται η Tesla, αλλά δεδομένου του πόσες φορές έχει αλλάξει γνώμη για το Cybertruck μέχρι στιγμής, δεν θα λέγαμε ότι η μπαταρία των 100 kWh θα πρέπει να θεωρείται δεδομένη.