Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν μικρότερες πιθανότητες να εμπλακούν σε ατύχημα σε σχέση με τα συμβατικά οχήματα. Όμως η επισκευή τους σε περίπτωση ατυχήματος κυρίως λόγω ανταλλακτικών και ειδικευμένης εργασίας, στοιχίζει περισσότερο. Μελέτη της Γερμανικής Ένωσης Ασφαλίσεων (GDV) αποκάλυψε ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι οριακά πιο ασφαλή. Το συμπέρασμα της έρευνας προήλθε μετά την σύγκριση που έκανε η Ένωση σε 37 ζευγάρια παρόμοιων ηλεκτρικών και συμβατικών αυτοκινήτων για τρία χρόνια.
Η ανάλυση αποκάλυψε ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα εμπλέκονται σε 5-10% λιγότερα ατυχήματα από τον μέσο που υπάρχει μεταξύ των οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης (ICE), καταρρίπτοντας την εντύπωση ότι η στιγμιαία μέγιστη ροπή των EV και τα άγνωστα χαρακτηριστικά οδήγησης αυξάνουν τους κινδύνους για την οδική ασφάλεια.
Η αναπληρώτρια διευθύνουσα σύμβουλος της GDV, Anja Kafer-Rohrbach ανέφερε ότι αυτό συμβαίνει και γιατί οι οδηγοί των ηλεκτρικών αυτοκινήτων πηγαίνουν συνήθως με μικρότερες ταχύτητες προκειμένου να αυξήσουν την ηλεκτρική αυτονομία των οχημάτων τους.
Ωστόσο, κατά μέσο όρο, οι επισκευές των ηλεκτρικών αυτοκινήτων κοστίζουν μεταξύ 30- 35% περισσότερο από τις επισκευές σε παρόμοια αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Αυτό οφείλεται γιατί η αντικατάσταση των μπαταριών μετά από σύγκρουση είναι τεχνικά απαιτητική και δαπανηρή. Πολύ εύκολα το κόστος αντικατάστασης ή επισκευής των μπαταριών μπορεί να υπερβεί γρήγορα την αξία αντικατάστασης του οχήματος, αναγκάζοντας την ασφαλιστική εταιρεία ή την εταιρεία κατοχής να διαγράψει οριστικά το μοντέλο.
Επίσης, οι φόβοι πυρκαγιάς στις συστοιχίες μπαταριών είναι ένας άλλος παράγοντας που συμβάλλει στο υψηλότερο κόστος επισκευής των ηλεκτρικών οχημάτων. Οι επισκευαστές συχνά απομονώνουν ένα όχημα μετά από σύγκρουση μέχρι να βεβαιωθούν ότι είναι ασφαλές. Αυτό προσθέτει χρόνο, αυξάνοντας το κόστος επισκευής.
Οι χρόνοι επισκευής είναι επίσης συνήθως μεγαλύτεροι για τα EV σε σχέση τα αντίστοιχα συμβατικά αυτοκίνητα, λόγω της διαθεσιμότητας μπαταριών και ανταλλακτικών αντικατάστασης. Τέλος, η GDV διαπίστωσε ότι η έλλειψη τεχνικών ικανών για την επισκευή ηλεκτρικών οχημάτων οδηγεί σε υψηλότερα ημερομίσθια ειδικευμένων μηχανικών, αυξάνοντας παράλληλα το κόστος επισκευής.