Η μηχανική βλάβη είναι η βασική αιτία ακινητοποίησης για πάνω από το 60% των αυτοκινήτων

Η μηχανική βλάβη ήταν η βασική αιτία ακινητοποίησης για πάνω από το 60% των αυτοκινήτων, ενώ σε ποσοστό 25% η κλήση στην οδική βοήθεια γίνεται για να αντιμετωπιστεί πρόβλημα με την μπαταρία. Επίσης, μια ακόμη σημαντική βλάβη (10%) που ακινητοποιεί ένα όχημα είναι η αλλαγή του ελαστικού.


Με πολύ μικρά ποσοστά ακολουθούν στην ουρά των κλήσεων στην οδική βοήθεια η περίπτωση επαναφοράς του αυτοκινήτου στο δρόμο (0,55%) και η περίπτωση ακινητοποίησης λόγω έλλειψης καυσίμου (0,45%). Αυτά τα στοιχεία δημοσιοποίησε η ασφαλιστική εταιρεία Hellas Direct από τις κλήσεις που δέχθηκε για οδική βοήθεια το 2023. Το ποσοστό ακινητοποίησης λόγω μηχανικής βλάβης έχει να κάνει με το γεγονός ότι ο ελληνικός στόλος που κυκλοφορεί στους δρόμους είναι μεγάλης ηλικίας, με μεγάλο ποσοστό εξ αυτών να είναι κακοσυντηρημένα.

Στα αυτοκίνητα τα οποία είναι άνω των 30 ετών, η μηχανική βλάβη είναι η συνηθέστερη αιτία (83%), ενώ η απώλεια ηλεκτρικής ενέργειας λόγω μπαταρίας ακολουθεί με 11% και το ελαστικό με 5,5%. Όταν το αυτοκίνητο είναι νεότερο κατά μία πενταετία (26-30 ετών) το ποσοστό ακινητοποίησης λόγω μηχανικής βλάβης μειώνεται στο 72%, με το πρόβλημα της μπαταρίας να εντοπίζεται στο 19% και των ελαστικών στο 6%.

Σε περαιτέρω μείωση της ακινητοποίησης λόγω μηχανικής βλάβης εμφανίζουν τα οχήματα που είναι ηλικίας 16-25 ετών. Το αντίστοιχο ποσοστό είναι 66%, με το πρόβλημα της μπαταρίας να παρουσιάζεται στο 24% και των ελαστικού στο 8%. Στα πιο καινούρια αυτοκίνητα 6-15 ετών η ακινητοποίηση του αυτοκινήτου λόγω μηχανικής βλάβης περιορίζεται στο 58% των περιπτώσεων, λόγω μπαταρίας στο 28% και λόγω ελαστικού εντοπίζεται στο 12%. Στα καινούρια αυτοκίνητα μέχρι 5 ετών, οι μηχανικές βλάβες εντοπίζονται μόνο στο 44%, με το 33% να εντοπίζεται σε ακινητοποίηση λόγω μπαταρίας και 20% λόγω ελαστικών.

Αναλύοντας τα δεδομένα, βλέπουμε ότι οι κλήσεις για οδική βοήθεια λόγω μηχανικής βλάβης αυξάνονται όσο μεγαλώνει η ηλικία του αυτοκινήτου. Η αύξηση των καινούριων αυτοκινήτων με τα αντίστοιχα πάνω των 30 ετών είναι σχεδόν διπλάσια. Στα καινούρια αυτοκίνητα οι ακινητοποιήσεις λόγω μπαταρίας ανέρχονται στο 33%, γεγονός που συμβαίνει λόγω των υψηλών ηλεκτρικών αναγκών που έχουν τα καινούρια αυτοκίνητα.


Γράψτε ένα σχόλιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *