Η Apple και η BYD φέρονται να δούλεψαν μαζί πάνω στις μπαταρίες ηλεκτρικών αυτοκινήτων, αλλά κράτησαν την συνεργασία τους αυτή κρυφή ως τώρα. Η συνεργασία τους πάντως, δεν υφίσταται πλέον, καθώς τελικά οι δυο εταιρείες αποφάσισαν να πάρουν διαφορετικούς δρόμους.
Η συνεγασίας της Apple και της BYD είχε ως σκοπό την ανάπτυξη τεχνολογίας μπαταριών μεγάλης αυτονομίας.
Η συνεργασία αυτή ξεκίνησε γύρω στο 2017, με στόχο τη δημιουργία ενός προηγμένου συστήματος μπαταριών που θα χρησιμοποιούσε στοιχεία λιθίου-φωσφορικού σιδήρου (LFP), προσφέροντας μεγαλύτερη αυτονομία και ασφάλεια σε σχέση με τις τότε διαθέσιμες τεχνολογίες μπαταριών για ηλεκτρικά αυτοκίνητα, σύμφωνα με πληροφορίες του Bloomberg.
Παρόλο που η Apple δεν κατέχει τα δικαιώματα της τεχνολογίας που χρησιμοποιεί σήμερα η BYD στις μπαταρίες Blade, η συνεργασία τους δείχνει το βάθος των προσπαθειών της Apple να δημιουργήσει το δικό της ηλεκτρικό αυτοκίνητο.
Η εταιρεία είχε επενδύσει περίπου 1 δισ. δολάρια ετησίως στο συγκεκριμένο εγχείρημα για πάνω από μία δεκαετία, πριν τελικά το εγκαταλείψει τον Φεβρουάριο.
Η BYD από τη μεριά της δήλωσε ότι η ιδέα της μπαταρίας Blade αναπτύχθηκε ανεξάρτητα από τους μηχανικούς της, και ότι κατέχει πλήρως τα δικαιώματα ευρεσιτεχνίας για την τεχνολογία αυτή. Σήμερα, ολόκληρη η γκάμα οχημάτων της BYD χρησιμοποιεί τις μπαταρίες Blade, οι οποίες προσφέρουν αυξημένη ασφάλεια, βελτιωμένη αυτονομία και χαμηλότερο κόστος, καθιστώντας την BYD κορυφαία σε πωλήσεις ηλεκτρικών και υβριδικών οχημάτων παγκοσμίως.
Η συνεργασία της Apple με την BYD ξεκίνησε όταν η αμερικανική εταιρεία αναζητούσε τεχνολογίες-κλειδιά για το φιλόδοξο πρότζεκτ του ηλεκτρικού της αυτοκινήτου. Οι μηχανικοί της BYD παρουσίασαν στην Apple πρωτότυπα της μπαταρίας Blade, με τους ειδικούς της Apple να εντυπωσιάζονται από τις δυνατότητες ασφαλείας και ενεργειακής απόδοσης της τεχνολογίας. Η Apple, στη συνέχεια, ζήτησε προσαρμογές ώστε η τεχνολογία να μπορεί να υποστηρίξει μεγαλύτερη αυτονομία για τα μελλοντικά της οχήματα.
Τελικά, η συνεργασία με την BYD διακόπηκε, με την Apple να εξετάζει εναλλακτικές λύσεις από άλλους κατασκευαστές μπαταριών. Παρά τις μεγάλες επενδύσεις και τις προσπάθειες, η κατασκευή του αυτοκινήτου της Apple δεν προχώρησε λόγω των οικονομικών προκλήσεων και των πολλαπλών καθυστερήσεων.
Ωστόσο, οι γνώσεις που αποκτήθηκαν κατά τη διάρκεια του εγχειρήματος συνέβαλαν σε άλλες καινοτομίες της Apple, όπως το Vision Pro headset και την Neural Engine, που βρίσκονται πλέον στα περισσότερα προϊόντα της. Επιπλέον, το έργο αυτό έθεσε τις βάσεις για τη μελλοντική δραστηριότητα της Apple στη ρομποτική.
Η BYD, από την άλλη πλευρά, κατάφερε να αξιοποιήσει την τεχνολογία Blade και να γίνει η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στην Κίνα σε πωλήσεις, ενώ για λίγο ξεπέρασε και την Tesla σε πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων παγκοσμίως.