H Audi αποκάλυψε το ανανεωμένο S3 το οποίο δεν διαφέρει μόνο αισθητικά αλλά και σε ό,τι αφορά την απόδοση, τις επιδόσεις και τον εξοπλισμό του.
Το Audi S3, ίσως το πιο ολοκληρωμένο hot hatch της παγκόσμιας αυτοκίνησης, συνεχίζει να κρατά ψηλά τη σημαία της φήμης που έχει δημιουργήσει στα 25 χρόνια ύπαρξής του.
Η τέταρτη γενιά του παρουσιάστηκε το φθινόπωρο του 2020 και ήταν ό,τι πιο σύγχρονο είχε τότε η Audi. Στο πλαίσιο ανακαθορισμού της γενικότερης γκάμας της, οι άνθρωποι της εταιρείας αποφάσισαν τότε ότι η σπορ έκδοση του πολυτελούς μικρού-μεσαίου μοντέλου θα διατίθεται τόσο ως hatchback όσο και ως σεντάν.
Πλέον, είναι η εποχή για να ανανεωθεί και αυτό έκαναν. Ήδη από πέρυσι υπήρχαν κάποιες πληροφορίες που αναφέρονταν στις δοκιμές εξέλιξής του. Πλέον, στην Audi «τράβηξαν την κουρτίνα» και το επανασχεδιασμένο S3 εμφανίζεται εμπρός μας με κάθε επισημότητα.
Το αμάξωμά του είναι πιο δυναμικό και με πιο σπορ χαρακτήρα σε σχέση με πριν. Εμπρός, τα νέα στοιχεία του αφορούν την εξαγωνική μάσκα η οποία πλέον είναι πιο τονισμένη, τα φώτα και τον προφυλακτήρα ο οποίος έχει ενσωματωμένο νέο σπόιλερ και κάθετα ανοίγματα, τα οποία οι σχεδιαστές εμπνεύστηκαν από τους αγώνες αυτοκινήτου, όπως ανακοινώθηκε.
Στο πίσω μέρος, οι αλλαγές υπάρχουν τόσο στα εκεί φώτα και στον προφυλακτήρα, ο οποίος ενσωματώνει πιο έντονο αεροδυναμικό διαχύτη και διπλές απολήξεις της εξάτμισης. Η τελευταία, στον προαιρετικό εξοπλισμό, διαθέτει «τελικό» από τιτάνιο για να παράγει πιο μπάσο ήχο.
Το αμάξωμα του ανανεωμένου S3 διατίθεται και σε τέσσερα νέα χρώματα, τα District Green, Ascari Blue, Progressive Red και το ματ Daytona Gray. Τα φώτα του είναι τεχνολογίας LED και LED Matrix, αναλόγως του επιπέδου εξοπλισμού. Στην καλύτερη εκδοχή κάθε φωτιστικό σώμα αποτελείται από 24 στοιχεία.
Στο εσωτερικό του, το ανανεωμένο μοντέλο διαφέρει από τις νέες επενδύσεις, τον διαφορετικής σχεδίασης μοχλό ταχυτήτων και τους αεραγωγούς στο ταμπλό. Επίσης, υπάρχουν περισσότεροι χρωματισμοί για τον εσωτερικό φωτισμό, μεταλλική πεταλιέρα, φωτιζόμενα μαρσπιέ και -φυσικά- εμπρός καθίσματα τύπου μπάκετ με ενσωματωμένα προσκέφαλα.
Η κεντρική οθόνη αφής είναι 10,1 ιντσών, γεγονός που ενισχύει τη γενική ψηφιακή εικόνα του «Audi virtual cockpit», ενώ το σύστημα πολυμέσων MMI έχει αναβαθμιστεί, με καλύτερα γραφικά και περισσότερες εφαρμογές. Η Audi ανακοίνωσε ότι μπορούν να προστεθούν σε αυτό πέντε νέες λειτουργίες στο σύστημα μέσω over the air αναβάθμισης και της εφαρμογής myAudi, μετά την αγορά του αυτοκινήτου από τον ιδιοκτήτη του.
Ο 2.0 TFSI τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας του επανασχεδιασμένου Audi S3 αποδίδει πλέον 333 ίππους, δηλαδή 23 περισσότερους από πριν. Η μέγιστη ροπή του φτάνει τα 420 Nm/2.100-5.500 σ.α.λ. και είναι κατά 20 Nm αυξημένη σε σχέση με πριν.
Η Audi ανακοίνωσε ότι το ανανεωμένο μοντέλο ολοκληρώνει το 0-100 χλμ./ώρα σε 4,7 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητά του περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 χλμ./ώρα.
Τόσο ο κινητήρας όσο και το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων «S-Tronic» είναι ρυθμισμένα κατάλληλα για τον πιο σπορ χαρακτήρα, ενώ το ίδιο ισχύει και για το σύστημα μόνιμης τετρακίνησης quattro το οποίο διαθέτει έναν ηλεκτρονικά ελεγχόμενο συμπλέκτη σε κάθε άξονα για την ακόμα ταχύτερη μεταφορά της ροπής στους τροχούς.
Η ανάρτησή του είναι η ονομαζόμενη «S Sport» η οποία είναι κατά 15 χλστμ. χαμηλότερη. Αυτή περιλαμβάνεται στον βασικό εξοπλισμό, ενώ στον προαιρετικό διαθέτει ενεργά αμορτισέρ τα οποία ρυθμίζουν αυτόματα τη σκληρότητά τους, αναλόγως και του προγράμματος που έχει επιλέξει ο οδηγός στο σύστημα παραμετροποίησης της ροπής. Το τελευταίο έχει έξι διαφορετικές επιλογές.
Τέλος, το επανασχεδιασμένο Audi S3 έχει δισκόφρενα μεγαλύτερης διαμέτρου για να φρενάρει πιο αποτελεσματικά, καθώς έχει περισσότερη ισχύ. Επίσης, στη βασική έκδοσή του διαθέτει τροχούς 18 ιντσών και προαιρετικά 19 ιντσών.