Μπορεί να μοιάζει σαν να ήταν χθες, όμως έχουν περάσει τρεις ολόκληρες δεκαετίες
Ένα μοντέλο που έγραψε τη δική του ιστορία, μένοντας 9 χρόνια στην παραγωγή. Κυκλοφόρησε για πρώτη φορά, στις 4 Μαρτίου 1993. Περισσότερες από 1.300.000 μονάδες παρήχθησαν μεταξύ 1993 και 2002 στην Ευρώπη (η Xantia είχε επίσης πολύ καλή παρουσία και στην Κίνα από το 1996 έως το 1997 και στο Ιράν μέχρι το 2010) και έγινε άλλο ένα εμβληματικό μοντέλο στην ιστορία της Citroën.
Πραγματικά, άξια αναφοράς η εκπληκτική επίδοση της Citroën Xantia σε δοκιμασία αποφυγής Ταράνδου το 1999, με την ταχύτητα εισόδου να μην έχει ξεπεραστεί ακόμα και από αυτοκίνητα υψηλών επιδόσεων (όχι μόνο οικογενειακά).
Να σημειώσουμε πως η Xantia, σχεδιαστικά, ολοκληρώθηκε από τον Ντανιέλ Αμπραμσόν, στο κέντρο σχεδιασμού της Citroën, με βάση τη δημιουργία που πρότεινε ο Ιταλικός Οίκος Bertone, για να διαδεχθεί το δημοφιλές μοντέλο BX της δεκαετίας του ‘80. Δυναμικό, με ρευστή γραμμή και στιβαρό, αυτό το σεντάν διατηρούσε κάποιες γραμμές της ναυαρχίδας XM και επέβαλλε μια νέα σιλουέτα στη γκάμα της Citroen.
Κατά τη διάρκεια των 9 ετών της παραγωγής, η Xantia εξελίχθηκε σε πολλά σημεία. Αρχικά, ήταν διαθέσιμη σε δύο εκδόσεις εξοπλισμού (SX και VSX), με τρεις διαφορετικούς κινητήρες. Οι κορυφαίες εκδόσεις ήταν, λοιπόν, εξοπλισμένες με το υδροπνευματικό σύστημα “Hydractive II”. Πιο αναλυτικά, η συμβατική υδροπνευματική ανάρτηση ήταν εξοπλισμένη με μια πρόσθετη σφαίρα ανά άξονα, η οποία μπορούσε να ενεργοποιηθεί μέσω ηλεκτρομαγνητικών βαλβίδων στο κανονικό κύκλωμα, έχοντας μια σφαίρα ανά κύλινδρο ανάρτησης.
Αυτό επέτρεπε τον καθορισμό δύο καταστάσεων ευελιξίας και απόσβεσης της ανάρτησης: μια άνετη και μια σπορ. Οι αισθητήρες επέτρεπαν στην κεντρική μονάδα ελέγχου να επιλέξει ανάμεσα στις δύο λειτουργίες ανάλογα με τον τρόπο οδήγησης. Και στις δύο περιπτώσεις, αυτή η τεχνολογία πρόσφερε σε οδηγούς και επιβάτες να ταξιδεύουν με μεγάλη άνεση, αλλά κυρίως με περισσότερη γαλήνη.