«Έχουμε περάσει τον μισό χειμώνα. Η κατανάλωση των καυσίμων ήταν τελικά μικρότερη από αυτή που είχαν προϋπολογίσει όλες οι χώρες. Όλες οι αποθήκες καυσίμων στις ευρωπαϊκές χώρες είναι γεμάτες και δεν υπάρχει εκβιασμός από τις αγορές» δήλωσε στην ΕΡΤ ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων Άδωνις Γεωργιάδης, εκτιμώντας ότι οι τιμές το επόμενο διάστημα θα υποχωρήσουν.
Για το ενδεχόμενο διάθεσης νέου Fuel Pass ο υπουργός απάντησε ότι «αυτή την στιγμή δεν τίθεται τέτοιο ζήτημα. Οι τιμές στα καύσιμα αυτή την στιγμή παραμένουν πολύ χαμηλότερες» επισημαίνοντας ότι η τιμή στο πετρέλαιο θέρμανσης είναι χαμηλότερη τώρα από όταν ξεκίνησε η διάθεσή του.
«Αυτή την στιγμή η γενική εικόνα των διεθνών αγορών δεν είναι εικόνα πανικού», πρόσθεσε ο υπουργός γεγονός στο οποίο βοήθησε, όπως είπε, ο σχετικά ήπιος χειμώνας στην Ευρώπη.
Από την πλευρά του ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ Χριστόφορος Βερναρδάκης μιλώντας στην ίδια εκπομπή για την ενεργειακή ακρίβεια κάλεσε την κυβέρνηση να πάρει πρωτοβουλίες και να μειώσει τον ΦΠΑ.
«Αυτή η σταθεροποίηση έρχεται να προστεθεί σε ένα γενικότερο πλαίσιο συμπίεσης των μισθών, της ακρίβειας όλων των άλλων αγαθών. Είναι σαφές ότι υπάρχει μια πολύ μεγάλη συμπίεση» είπε ο πρώην υπουργός επισημαίνοντας ότι «η κυβέρνηση θα έπρεπε να είναι πιο ενεργητική διότι ο χειμώνας δεν έχει περάσει».
Αναφορικά με όσα είπε ο κ. Γεωργιάδης για τον χρόνο προμήθειας του πετρελαίου θέρμανσης από τους πολίτες εξέφρασε την άποψη ότι αρκετοί δεν προμηθεύονται νωρίτερα είτε γιατί δεν έχουν τα χρήματα είτε γιατί αναμένουν την πτώση των τιμών.
«Χρειάζεται μια παρέμβαση» τόνισε ο κ. Βερναρδάκης σημειώνοντας ότι το 65% της αυξημένης τιμής των καυσίμων έχει ενδογενείς αιτίες και γι’ αυτό το λόγο η κυβέρνηση θα έπρεπε να προχωρήσει στη μείωση του ΦΠΑ και στα καύσιμα, όπως και στα τρόφιμα.
«Η μείωση του ΦΠΑ θα δημιουργήσει ένα μαξιλάρι στα οικονομικά των νοικοκυριών», πρόσθεσε επισημαίνοντας ότι θα έπρεπε να κάνει περισσότερα πράγματα.
«H αγορά καυσίμων λειτουργεί όπως επί της περιόδου ΣΥΡΙΖΑ. Δε θυμάμαι να είχε κάνει κάποια παρέμβαση» απάντησε από την πλευρά του ο κ. Γεωργιάδης.
Καρτέλ στα καύσιμα
Όσον αφορά τις κατηγορίες για την ύπαρξη καρτέλ ο υπουργός Ανάπτυξης απάντησε ότι «τέτοιου είδους καρτέλ δεν υπάρχει. Ούτε εγκληματίες είναι τα διυλιστήρια ούτε ποινικές πράξεις κάνουν», προσθέτοντας ωστόσο ότι το γεγονός ότι τα διυλιστήρια στην Ελλάδα είναι μόνο δύο μπορεί να δημιουργεί συνθήκες μικρότερου ανταγωνισμού.
Σχετικά με τους υψηλούς φόρους στα καύσιμα ο κ. Γεωργιάδης είπε ότι αν συγκρίνει κανείς τις τιμές διυλιστηρίου της Ελλάδας και άλλων χωρών είμαστε στο μέσο όρο.
«Η τιμή που πουλάνε τα διυλιστήρια καύσιμα στα πρατήρια, χωρίς να βάλουμε τους φόρους που στην Ελλάδα είναι αυξημένοι, είναι στον ευρωπαϊκό μέσο όρο», σημείωσε.
Και όπως είπε «οι υψηλοί φόροι στα καύσιμα ξεκίνησαν από τη δεκαετία του ’90, διατηρήθηκαν από όλες τις ενδιάμεσες κυβερνήσεις. Ο βασικότερος λόγος που διατηρήθηκαν είναι ότι ο φόρος στα καύσιμα είναι το πιο βασικό και σταθερό φορολογικό έσοδο».