Μήνυμα αποφασιστικότητας στους στόχους που έχουν τεθεί για τον εκσυγχρονισμό του ΕΦΚΑ στέλνει με ανάρτηση του ο υπουργός Εργασίας Κωστής Χατζηδάκης.
Ολόκληρη η ανάρτηση του Κωστή Χατζηδάκη:
«Δεν το βάζουμε κάτω με τον ΕΦΚΑ. Οι όποιες βελτιώσεις στην εξυπηρέτηση με το 1555 κι ο σημαντικός περιορισμός των εκκρεμών συντάξεων δεν μας αρκούν. Γι’ αυτό συνεχίζουμε τη μάχη σ’ όλα τα επίπεδα. Τώρα έρχεται και το «Ψηφιακό Δωμάτιο Επικοινωνίας» ΕΦΚΑ και εν αναμονή συνταξιούχων που θα επιταχύνει ακόμα πιο πολύ την έκδοση των συντάξεων!
Μαζί με τον Πάνο Τσακλόγλου πήγαμε σήμερα το πρωί στο «στρατηγείο» του ΕΦΚΑ για την απόδοση των συντάξεων, στο λεγόμενο Πράσινο Κτίριο στην Κηφισίας. Κάναμε σύσκεψη στην «αίθουσα επιχειρήσεων» με όλη την ομάδα του ΕΦΚΑ (Παναγιώτης Δουφεξής, Μιχάλης Κεφαλογιάννης, Αλέξανδρος Βαρβέρης, Ελένη Νιαρχάκου) και τις εταιρίες που βοηθούν τεχνικά για την απόδοση των συντάξεων.
Έτσι κι αλλιώς εκείνοι συντονίζονται σε καθημερινή βάση για να εφαρμοστεί γρήγορα ο νόμος 4921/2022 για τις συντάξεις εμπιστοσύνης και τις συντάξεις fast track. Τα θετικά αποτελέσματα αρχίζουν ήδη να φαίνονται στον ορίζοντα και θα καταγραφούν σίγουρα τόσο στο τέλος Μαΐου όσο και στο τέλος Ιουνίου. Η νομοθεσία, η τεχνολογία, τα νέα συστήματα που έχουν υιοθετηθεί, οι νέες διοικητικές μέθοδοι ελέγχου κι οι προσπάθειες φυσικά των υπαλλήλων του ΕΦΚΑ αποδίδουν ολοένα και περισσότερο. Τελείωσαν ήδη οι εκκρεμότητες μέχρι το 2018, τελειώνουν σε λιγότερο από ένα μήνα όλες σχεδόν οι υποθέσεις του 2019 και του 2020 και θα κλείσουν όλες οι εκκρεμείς κύριες συντάξεις μέσα στο καλοκαίρι.
Το «Ψηφιακό Δωμάτιο Επικοινωνίας» θα μας βοηθήσει πολύ σ’ αυτό. Αλλάζει την καθημερινότητα τόσο των υπαλλήλων όσο και των ασφαλισμένων που περιμένουν να πάρουν τη σύνταξή τους. Θα είναι μια ψηφιακή βάση ηλεκτρονικής αλληλογραφίας, απλή στη λειτουργία της, για ανταλλαγή πληροφοριών, απάντηση ερωτήσεων και υποβολή τυχόν εγγράφων που απουσιάζουν.
Είναι μια ακόμα καινοτομία για τον ΕΦΚΑ που οδηγεί σε οικονομία χρόνου, καλύτερη εξυπηρέτηση και γρηγορότερη απονομή συντάξεων. Ο πολίτης γλιτώνει ουρές, καθυστερήσεις, ακόμα και ραντεβού, ενώ θα έχει απέναντι του έναν ΕΦΚΑ, ο οποίος λόγω της ηλεκτρονικής καταγραφής των στοιχείων, θα είναι πραγματικά και αδιαμφισβήτητα υπόλογος απέναντι του για όποια αδικαιολόγητη καθυστέρηση. Και ο υπάλληλος θα ησυχάσει σε σημαντικό βαθμό από τις αποθήκες, τους φοριαμούς και το διοικητικό χάος μέσα στο οποίο λειτουργούσε για δεκαετίες. Όταν σε λίγες μέρες παρουσιαστεί επίσημα το «Ψηφιακό Δωμάτιο Επικοινωνίας», αφού πρώτα προηγηθεί η σχετική εκπαίδευση των υπαλλήλων, όλοι οι πολίτες θα διαπιστώσουν ότι πρόκειται για ένα ακόμα χτύπημα στο πολυκέφαλο «τέρας» της γραφειοκρατίας μέσα στον ΕΦΚΑ. Χρησιμοποιούμε ακόμα μια φορά τον ψηφιακό εκσυγχρονισμό για να κάνουμε το κράτος πιο φιλικό στον πολίτη. Και συνεχίζουμε με σύστημα, με επιμονή και χωρίς να λογαριάζουμε τις αντιρρήσεις των οπαδών της ακινησίας».