Δύο ξεχωριστές εκδόσεις εμπνευσμένες από τους δύο παγκόσμιους πρωταθλητές που «τρέχουν» με τα ιαπωνικά αυτοκίνητα. Το ένα φέρει την υπογραφή του οχτώ φορές παγκοσμίου πρωταθλητή Σεμπαστιάν Οζιέ, o οποίος στον φετινό αγώνα έχει σαν στόχο τη 10η νίκη του στον αγώνα του πριγκιπάτου. Και το άλλο του δύο φορές παγκόσμιου πρωταθλητή Κάλε Ροβανπέρα.
Μάλιστα η παρουσίαση των δύο μοντέλων που φέρουν ίδια μεν τεχνικά χαρακτηριστικά, αλλά διαφορετικούς χρωματισμούς δε, ώστε το κάθε ένα να ταιριάζει με το προφίλ του κάθε οδηγού, μπορούμε να πούμε έτσι χαριτολογώντας ότι συνέπεσε με τη διαβολική επίδοση του Έβανς που ήταν ταχύτερος στις δύο πρώτες Ειδικές Διαδρομές του αγώνα.
Ο Ουαλός ήταν εκπληκτικός στις δύο νυχτερινές όπου οι θεατές είχαν δημιουργήσει μια εκπληκτική ατμόσφαιρα. Ο αγώνας όμως έχει πολύ δρόμο ακόμα και επιστροφή στα δύο limited editions του GR Yaris.
Οι λειτουργίες “Gravel” και “Track” που υπάρχουν σε κάθε GR Yaris έχουν αντικατασταθεί με ρυθμίσεις επαναπρογραμματισμένες, ώστε να αντικατοπτρίζουν τις προσωπικές προτιμήσεις κάθε οδηγού για χειρισμό και απόδοση. Επιπλέον, κάθε ειδική έκδοση έχει νέα εξωτερικά και εσωτερικά στιλιστικά στοιχεία.
Ξεκινάμε με το GR Yaris του Οζιέ, το οποίο έχει δύο νέες λειτουργίες ελέγχου για την τετρακίνηση, τις Morizo και Seb. Είναι βαθμονομημένο για να παρέχει σταθερούς χρόνους αγώνα υπό επιτάχυνση, μερική επιτάχυνση και φρενάρισμα.
Η λειτουργία Seb, που αναπτύχθηκε από την Οζιέ χρησιμοποιεί τα μπροστινά και πίσω διαφορικά περιορισμένης ολίσθησης Torsen και την τετρακίνηση για την κατανομή της ροπής στον πίσω άξονα, έτσι ώστε το πίσω μέρος του αυτοκινήτου να μπορεί να αιωρείται με σχετική ευκολία. Αυτό δίνει στον οδηγό την αίσθηση ότι είναι πλήρως συνδεδεμένος με το αυτοκίνητο και τον βοηθήσει να πετύχει ταχύτερους χρόνους με τον έλεγχο του αμαξώματος σε υψηλές ταχύτητες.
Εμφανισιακά ξεχωρίζει με το γκρι χρώμα (Matt Stealth Grey), τη γαλλική σημαία στη μάσκα τιμώντας την ιδιαίτερη πατρίδα του Οζιέ, τη νέα μεγάλη carbon αεροτομή οροφής, τις μαύρες ζάντες BBS πίσω από τις οποίες διακρίνονται οι μπλε δαγκάνες των φρένων, την ειδική πλακέτα με το όνομα του Oζιέ στην πόρτα του χώρου αποσκευών, ενώ στα μπροστινά φτερά βλέπουμε αναμνηστικά αυτοκόλλητα του WRC και χαμηλά στις πόρτες μαύρα αυτοκόλλητα της Toyota Gazoo Racing.
Στο εσωτερικό υπάρχει μια αναμνηστική πλακέτα της νίκης του Οζιέ απέναντι από το συνοδηγό, μπλε, γκρι και κόκκινες ραφές (τιμώντας τα εθνικά χρώματα της Γαλλίας) στο τιμόνι. Και στις δύο ειδικές εκδόσεις του GR Yaris τα ψηφιακά όργανα έχουν αναθεωρηθεί για να συμπεριλάβουν τις νέες λειτουργίες, μαζί με την κανονική λειτουργία ελέγχου της τετρακίνησης.
Συνεχίζουμε με το GR Yaris του Ροβανπέρα, στο οποίο υπάρχει τριχρωμία με ζωγραφισμένα μοτίβα από τον σχεδιαστή του αγωνιστικού κράνους του Φιλανδού πρωταθλητή. Τοποθετήθηκαν τα ίδια αυτοκόλλητα από το GR Yaris του Οζιέ στις πότες και στα φτερά, ενώ το ίδιο ισχύει για τις ζάντες και την carbon αεροτομή οροφής.
Στην καμπίνα οι ραφές της ταπετσαρίας ταιριάζουν και πάλι με τα εθνικά χρώματα του οδηγού, σε αυτήν την περίπτωση το μπλε και το γκρι. Όπως και στην έκδοση του Ogier, μια ειδική πλακέτα τιμά τις νίκες του Ροβανπέρα. To highlight στο GR Yaris του Ροβανπέρα είναι η λειτουργία Donut (παρέχει σταθερή ισχυρή ροή ροπής στους πίσω τροχούς), καθώς ο 23χρονος πρωταθλητής έχει ταλέντο και πάθος με το drifting.
Υπάρχει ακόμα η λειτουργία Kalle χρησιμοποιώντας ένα πίσω διαφορικό σταθερής ταχύτητας και διαφορικά περιορισμένης ολίσθησης εμπρός και πίσω Torsen για να παράγει χαρακτηριστικά γραμμικής οδικής συμπεριφοράς, έτσι ώστε το πίσω άκρο του αυτοκινήτου να μπορεί να αιωρείται δυνατά καθώς εισέρχεται σε μια στροφή και να επιτρέπει στο μπροστινό μέρος να τραβιέται προς τα εμπρός με το γκάζι στην έξοδο.
Τα σπέσιαλ GR Yaris των Οζιέ και Ροβανπέρα θα κάνουν ντεμπούτο στο πλαίσιο της πρώτης μέρας του Ράλι Μόντε Κάρλο 2024, με το οποίο παραδοσιακά ανοίγει κάθε χρόνο η αυλαία του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι. Ο περιορισμένος αριθμός παραγωγής τους και η διάθεσή τους στην Ευρώπη θα ανακοινωθούν αργότερα.
Αμφότερα τροφοδοτούνται από τον τρικύλινδρο turbo κινητήρα των 1.6 λίτρων, ο οποίος παράγει 280 ίππους και 390 Nm ροπής, ενώ συνεργάζεται με έξυπνο μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων (6iMT).