Ένα σημαντικό ορόσημο στην ιστορία της Bentley, η οποία ξεκίνησε πριν από 103 χρόνια, αποτελεί η εμβληματική R-Type Continental.
Η βρετανική εταιρεία γιορτάζει την 70η επέτειο της R-Type Continental και μας εξηγεί τη σπουδαιότητα του εν λόγω μοντέλου. Αρχικά να πούμε ότι ήταν η πρώτη Bentley με το όνομα Continental, το οποίο αναβίωσε αρκετά χρόνια αργότερα με την Continental GT του 2003.
Το ημερολόγιο έδειχνε Αύγουστο του 1951 όταν δημιουργήθηκε η πρώτη R-Type Continental, σε πρωτότυπη μορφή, η οποία είχε το παρατσούκλι “Olga”, λόγω της κωδικής ονομασίας OLG490 που της είχε δοθεί. Το πράσινο φως για την παραγωγή της άναψε το Μάιο του 1952, ενώ η πρώτη παράδοση σε πελάτη έγινε τον Ιούνιο του ίδιου έτους.
Εμπνευσμένη αντλήθηκε από τις προπολεμικές Bentley που διακρίνονταν για την αεροδυναμική τους. Η Bentley αποφάσισε να δημιουργήσει ένα κομψό coupe που θα βασίζονταν στην R-Type.
Εκείνη την εποχή η R-Type Continental ήταν το ακριβότερο αυτοκίνητο, με τιμή 6.928 λίρες (περίπου 8.140 ευρώ). Τα χρήματα αυτά αντιστοιχούσαν στην τετραπλή αξία ενός σπιτιού στη Βρετανία το 1952.
Παράλληλα η R-Type Continental ήταν το ταχύτερο τετραθέσιο αυτοκίνητο στον κόσμο. Τροφοδοτούνταν από εξακύλινδρο κινητήρα 4.6 λίτρων της R-Type, όμως η ισχύς είχε αυξηθεί από τους 142 στους 155 ίππους, ενώ το κιβώτιο ταχυτήτων διέθετε υψηλότερη τελική σχέση μετάδοσης κίνησης. Μάλιστα στην πίστα Montlhèry που βρίσκεται κοντά στο Παρίσι, είχε σημειώσει σε πέντε γύρους μέση ταχύτητα 191,1 χλμ./ώρα.
Επειδή δεν υπήρχαν τότε ελαστικά που να μπορούσαν να υποστηρίξουν τέτοιες ταχύτητες από ένα αυτοκίνητο βάρους σχεδόν 2 τόνων, δημιουργήθηκαν τα ειδικά ελαστικά Dunlop Medium Distance Track.
Για να μη ξεφύγει σημαντικά το βάρος της χρησιμοποιήθηκε αλουμίνιο για το αμάξωμα, το πλαίσιο του παρμπρίζ και των παραθύρων, καθώς επίσης στα καθίσματα και στους προφυλακτήρες. Η παραγωγή της R-Type Continental ολοκληρώθηκε το 1955 αφήνοντας πίσω της μόλις 208 αντίτυπα.