Έλληνας ιδιοκτήτης Airbnb αναγκάστηκε να πληρώσει έναν τεράστιο λογαριασμό τηλεφώνου μετά την παραμονή ενός Κινέζου πελάτη στο διαμέρισμά του για μία εβδομάδα. Η απάτη αποκαλύφθηκε όταν ο ιδιοκτήτης έλαβε τον λογαριασμό τηλεφώνου ενάμιση μήνα μετά την αναχώρηση του ενοίκου, διαπιστώνοντας ότι ο πελάτης είχε κάνει ατελείωτες κλήσεις στην Κίνα μέσω της συσκευής του ρούτερ.
Ο κ. Ανδρέας Χίου, ο οποίος είναι και πρόεδρος Συλλόγου Διαχειριστών Ακινήτων μιλώντας στην ΕΡΤ εξήγησε: «Ο πελάτης είχε συνδέσει μια συσκευή στο ρούτερ και έκανε καθημερινές τηλεφωνικές κλήσεις στην Κίνα για ώρες. Όταν ήρθε ο λογαριασμός τηλεφώνου, μαζεύτηκε ένα τεράστιο ποσό το οποίο κληθήκαμε να πληρώσουμε εμείς, αφού είχε φύγει ο πελάτης».
Ο ένοικος εκμεταλλεύθηκε την υποδοχή τηλεφώνου στο ρούτερ, που συνήθως δεν χρησιμοποιείται στα διαμερίσματα που νοικιάζονται για βραχυχρόνια διαμονή. Με την τοποθέτηση μιας τηλεφωνικής συσκευής στην υποδοχή αυτή, μπορούσε να πραγματοποιεί κλήσεις όπως από ένα σταθερό τηλέφωνο. Αυτή η μέθοδος επιτρέπει την πραγματοποίηση διεθνών κλήσεων χωρίς να καταγράφεται άμεσα η δραστηριότητα από τον πάροχο, καθιστώντας δύσκολη την άμεση ανίχνευση της απάτης.
Παρά την ευρεία χρήση διαδικτυακών εφαρμογών όπως το Skype, ο συγκεκριμένος πελάτης φαίνεται πως προτίμησε τις παραδοσιακές τηλεφωνικές κλήσεις, πιθανόν λόγω εταιρικών απαιτήσεων. «Ο πελάτης ήταν υπάλληλος κατασκευαστικής εταιρείας και χρειαζόταν να συμμετέχει σε συγκεκριμένες συσκέψεις» αναφέρει ο ιδιοκτήτης.