Ψηφίζεται στη Βουλή απόψε 26/11 η τροπολογία για την εκτέλεση του διευρυμένου συγκοινωνιακού έργου της Θεσσαλονίκης, από τις 30 Νοεμβρίου


Το πλαίσιο για την εκτέλεση και την εύρυθμη λειτουργία του διευρυμένου συγκοινωνιακού έργου στη Θεσσαλονίκη -από το Σάββατο, 30 Νοεμβρίου- με την έναρξη λειτουργίας της βασικής γραμμής του μετρό, καθορίζει τροπολογία που υποστήριξε σήμερα στην Ολομέλεια ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας. 


Ο αρμόδιος υπουργός, τόνισε ότι η κυβέρνηση σταθερή στη δέσμευσή της παραδίδει στους πολίτες το πολύπαθο αυτό έργο, το οποίο πλέον αποτελεί κομμάτι της καθημερινής ζωής της συμπρωτεύουσας. Εξήγησε ότι οι διατάξεις που ψηφίζονται σήμερα, έρχονται να ανταποκριθούν και να προσαρμόσουν τους αρμόδιους φορείς για την επόμενη μέρα του συγκοινωνιακού χάρτη.

Συγκεκριμένα:

– με το πρώτο άρθρο διευρύνονται και εμπλουτίζονται οι αρμοδιότητες και η αποστολή του Οργανισμού Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης, προκειμένου να αποκτήσει τον ενοποιητικό ρόλο που είναι αναγκαίος για να εκτελεστεί το συγκοινωνιακό έργο στη Θεσσαλονίκη και με λεωφορεία και με το μετρό. «Άρα, ο ΟΣΕΘ εξελίσσεται στον αρμόδιο φορέα για τη χάραξη και την άσκηση συγκοινωνιακή πολιτική» είπε και διευκρίνισε ότι με βάση το νόμο του 2017 δεν υπάρχει ούτε έχει προβλεφθεί εξουσιοδοτικό πλαίσιο για την έκδοση κοινής υπουργικής απόφασης διαμοιρασμού του κομίστρου και των εσόδων ως ενιαίους πόρους αφενός για εμπλεκόμενους φορείς όπως είναι ο ΟΑΣΘ και το μετρό, αλλά και για το ελληνικό Δημόσιο, κάτι που τώρα θεραπεύεται.

– Με το δεύτερο άρθρο, ανανεώνεται η αποστολή του ΟΑΣΘ, ως βασικού παρόχου των δημόσιων αστικών μεταφορών με λεωφορεία στη Θεσσαλονίκη. Έτσι παρατείνεται ως το τέλος του 2025 η εκτέλεση του συγκοινωνιακού έργου του Οργανισμού, ενώ, για την υλοποίηση του έργου αυτού, θα συνεχίσει να έχει στο δυναμικό του τους 190 εργαζόμενους που προσλήφθηκαν το 2024 μέχρι και τον Ιούνιο του 2025. Γι’ αυτό και σήμερα στη Θεσσαλονίκη -όπως ανέφερε ο υπουργός- κυκλοφορούν περίπου 300 λεωφορεία (από 250 πέρυσι). 


– Στο τρίτο άρθρο θεσπίζεται το θεσμικό πλαίσιο για την αδειοδότηση τόσο της υποδομής όσο και της λειτουργίας του μετρό.

– Με το τέταρτο άρθρο επιδιώκεται η διευκόλυνση της υποβολής αιτήσεων εκθέσεων δραστηριότητας των εργοληπτικών επιχειρήσεων προς τις αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου μέσω του ολοκληρωμένου πληροφοριακού συστήματος, με τη μετάθεση της προθεσμίας από 19-11-2024 στις 19-2-2025, δεδομένης της εξοικείωσης που απαιτείται για μεγάλο αριθμό εργοληπτικών επιχειρήσεων.

Γράψτε ένα σχόλιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *